Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
MÁJUS 11.
Budapest egyik leginkább fővárosi jellegű agglomerációs városának, Budakeszinek
a tömegközlekedését kismértékben átalakítják holnaptól. Az újonnan megkötött
szerződés értelmében a Honfoglalás sétányt és Budakeszi nyugati részét
feltáró, 2008-ban megalkotott 222-es vonal üzemideje megnő és a járatok
számát is növelik. Ezzel parallel az alap 22-es teljesítménye kicsit csökken.
Megszűnik a már csak munkanapokon reggel, a Széll Kálmán tér felé közlekedő,
aszimmetrikus 22E gyorsjárat, amely menetidő-megtakarítása eddig sem volt
számottevő. Reggel 6 óra tájában megörökítettem néhány 22E járatot utolsó
üzemnapján:
Estefelé pedig a mai nap fénypontja, a Csehszlovák Vasút 1952-es évjáratú
tekintélyes gőzmozdonya, a közismert és közkedvelt Albatros volt, amely
a Magyar Vasúttörténeti Parkban felavatandó teakfa-borítású étkezőkocsi
és az nosztalgia Orient Expressz magyarországi látogatásának tiszteletére
jött el Pozsonyból.
Este, 18:55-kor a hagyományos és romantikus "vacsoravonat", a Gyertyafény
Expressz élén is ő virított a Nyugati pályaudvartól Rákosszentmihályig.
Onnan a másodikként besorozott 470 501-es pályaszámú (1047 501) Sisi-emlékmozdony
és a vonat végén caplató M61 001 továbbította Gödöllőig az Orient kocsijaival
megtoldott vonatot.
Akadt ezen felül még látnivaló: a személyvonatokan mostanság ritkán látható
431 028 (V43 1028) továbbította Budapest-Nyugati és Szob között a Bmx mellékkocsikból
álló, volt párkányi személyvonatokat, valamint hazafelé a 74-es és 74A
trolibuszvonalakon még fel-feltűnnek az öreg, élettartamukat sokszorosan
kiszolgált, már több, mint 30 éves ZIU-9-es trolibuszok. A 926-os esetében
egy kis swenk-kel is éreztetni próbáltam a már meggyötört dinamizmusát.
HBweb
• 2012. május 13.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|