HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

2012. ÁPRILIS 28.
   A mai, végére igen eseménydúsra sikeredett barangolásomat Keleti pályaudvaron és Rákos állomáson, illetve annak környékén kezdtem. A Pesti úti buszsáv (buszkorridor) építésének egyik fázisa a Gránátos utcai torkolat rendezése. Itt el is követtem néhány felvételt. 




Kőbánya déli csücskében, panelszörnyek ölelésében alszik a Somló Volán ILA-906-os forgalmi rendszámú autóbusza. Ezt is és az oktatási célból szaladgáló FLR-710 akadt itt lencsevégre. 




Kőbánya-Kispest állomáson épp elcsíptem az LTE Adria konténervonatát az 1216 920-as pályaszámú ES64U4-el az élen. 




   A nemrég elkészült inkább hírhedt, mint híres Köki bevásárlóközpont földszintjére költöztetett BKV autóbusz-végállomáson ismerkedett új otthonával a tegnap állományba vett 13db VanHool A300 egyike, a MCA-011-es forgalmi rendszámot kapott példány (ex BJ BV 15). 


   Irány a Határ út, mert már várt a mai hármas busztesztnek az első alanya, a Van Hool A300-as autóbuszok másik példánya, az MCA-010. Először közös képet készítettünk igen leharcolt állapotú csuklós társával, majd Népligetbe és a Deák Ferenc térre tértünk be. A tervek szerint a Széchenyi István téren vett át bennünket a Mercedes-Benz O530 Citaro, a LYH-122. Áthaladva a Lánchídon a Clark Ádám téren néhány közös kör megtétele után búcsúzott tőlünk a Van Hool.
   Kicsit lomha indulású, de erős motor, jól klimatizált (de nagy felületen nyithatók is az ablakai), kényelmes, tágas belső tér, komor színekkel. További felvételeket az FG010328-es galériában találsz róla/ róluk. 








   A VEKE-dzsembori következő szereplője a volt frankfurti LYH-122 volt. A Clark Ádám térről a Széll Kálmán térre utaztunk vele, ahol találkoztunk az Ikarus 630-as kabrióval. Majd Svábhegy híján (ugyanis a Fogaskerekű Vasút átjárójáról e típus ki van tiltva far-leérés miatt) Pasarét következett, ahol eljátszottuk az „előttem az utódom” c. játékot, ugyanis a holnapután elbúcsúzó Alfa Localo, a KTK-402 mellé somfordáltunk. 
Pasarét után irány a Rózsadomb Buda egyik legmeredekebb tömegközlekedési útvonalán, a Kapy úton. Itt remekelhetett a jól megválasztott motorteljesítmény: személygépkocsiknak is dicsőségére válhatna hegymenetben. Vérhalom téren át az Apostol utcai szerpentinen át csorogtunk lefelé. 
   Apropó, csorgás! Sajnos a honosításon még át nem esett kocsi ablakain nyitható felület nem volt és a klíma sem remekelt igazán, úgyhogy csorgott rólunk a veríték. A pecsételős jegykezelő készülékeket sem szerelték még fel: egyelőre lyukaszthatunk. További felvételeket az FG0103282-es galériában találsz róla/ róluk.


















   Kőbányai autó- és trolibusz telephely következett, ahonnan a kocsikázást a frissen felújított, kb. 90%-os készültségű, 350-es pályaszámú Gräf&Stift NGE152-es trolibusszal folytattuk. Ez a jármű – hasonlóan a Van Hool A300-as autóbuszhoz – már készen áll új életére. Az 1994-től 2011-ig Eberswaldeben 040-es számmal futott Kiepe-hajtásrendszerű csuklós trolibusz a típusengedélyhez szükséges 1000 kilométer teljesítésének körülbelül negyedénél tart. 14 társának már nem kell átesnie ezen a hosszú bejáratáson. 
   A három régi-új jármű közül e trolibuszra jutott a legtöbb időnk. A kőbányai garázsban egy kis dízeles bemutató után a Városligetbe indultunk, majd a 70-es trolibusz végállomásán, az Erzsébet királyné útja, aluljárónál fordultunk vissza. Lövölde tér, Kossuth Lajos tér, Nagymező utca és Bethlen Gábor utca. Ezután Wesselényi utca és a Dohány utcai Zsinagóga fordulója következett. 
Időnk lejárt, vissza kellett térnünk a kőbányai telephelyre. 






















   ... végül álljon itt egy kép még Eberswaldéből, amikor még 040-es pályaszámmal szolgálta a közérdeket. Az eberswaldei felvétel 2009-ben, a budapesti érkezés és felújítás képei 2011-ben készültek. További képeket az FG01072-es galériában találsz róla/ róluk. 














   A tesztelés után megtekintettem a BKV négynapos nosztalgiavillamosozását a Mexikói út térségében. Útközben találkoztam a Közlekedési Múzeum előtt a volt Volánbuszos KOY-329-es forgalmi rendszámú (ex-DZA-364, BY 53-42) Ikarus 256-os típusú, már magántulajdonú távolsági autóbusszal.


   Ahogy a helyszínre értem, furcsa látvány fogadott: állt a forgalom, villamosok szana-széjjel mindenfelé, főképp az 1521-es pályaszámú TW6000-es, a maga törött áramszedőjével. Hamar kiderítettem, mi is történt: az Erzsébet királyné útján, a Laky Adolf utcánál a nyárias idő és a rosszul karbantartott dilatációk miatt előállt a szokásos BKV-betegség: a vágány-felpúposodás. Minő véletlen, hogy ez a jelenség épp a 611-es pályaszámú, a Mexikói úttól Újpalotára tartó nosztalgiavillamos előtt történt. A mögötte közlekedő 1521-est helytelen vágányon vissza kívánták fordítani a mexikói úti végállomáshoz, de itt omlott össze a ravatal: szegény TW áramszedője megadta magát, s oly szerencsétlen helyen állt meg, hogy még elvontatni sem lehetett könnyűszerrel és az 5-ös, valamint a villamospótló autóbuszok forgalmát is zavarta. 










   Közel két órán át állt a forgalom, amíg a felpúposodott vágányból lánghegesztő/ vágóval egy kb. 10 centiméteres darabot ki nem vágtak (amit éjszaka vissza kell hegeszteniük), valamint az 1521-es áramszedőjét le nem kötik és az üzemképtelen villamost el nem vontatják a mögötte álló 1515-össel.














   A Mexikói úti végállomáson kiállítási tárgyként ácsorgott a BKV GA 96-00 forgalmi rendszámú, Ikarus 180-as csuklós autóbusza, amely a rendezvény befejeztével, kevéssel 16 óra előtt elhagyta a helyszínt. Akárcsak a múlt vasárnapi „Föld napja” rendezvényre zöldbe burkolózott 3873-3898-as pályaszámú UV-motorkocsik.










   A kalandok még korántsem értek véget. 16:10 körül a Nyugati pályaudvar - Kőbánya-Kispesti (... és Nyíregyháza vagy Szeged) vasúti fővonal mögül hatalmas füst csapott fel. A jobb vágánytól alig pár méterre lángra kapott a dzsungel. Elsőként riasztottam a tűzoltókat (a bámészkodók közül senkinek eszébe nem jutott volna...), majd hívtam a MÁV Főüzemirányítóját is. A nehezen megközelíthető helyszínen a lánglovagok meg is kezdték hamarosan az oltást, a jobb vágányra pedig a MÁV 20 km/h sebességkorlátozást rendelt el. Már csak a két, a vágányok közt kóválygó rendőr jelentett veszélyt – önmaguk számára, kitéve a gázolás veszélyének. 














   Még bírtam egy kis szusszal és a Bosnyák téren a holnapután búcsúzó, új rendszámával még el nem csípett Nógrád Volános Alfabusz Localot, a LUF-972-tt (JUX-027) céloztam meg. És ha már arra jártam, megörökítettem még néhány arra tévelygő járművet.








HBweb • 2012. május 4.
Kapcsolódó oldalak:
FG1344 (2012. áprilisi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2012. végéig/
Korábbi aktualitások:
 • 2012.04.272012.04.262012.04.252012.04.242012.04.232012.04.222012.04.212012.04.202012.04.192012.04.152012.04.142012.04.132012.04.122012.04.112012.04.102012.04.092012.04.072012.04.052012.04.042012.04.032012.03.312012.03.302012.03.292012.03.282012.03.272012.03.262012.03.232012.03.222012.03.182012.03.172012.03.162012.03.152012.03.142012.03.102012.03.092012.03.072012.03.042012.03.032012.02.282012.02.272012.02.262012.02.242012.02.222012.02.192012.02.182012.02.172012.02.162012.02.152012.02.142012.02.132012.02.112012.02.102012.02.092012.02.082012.02.072012.02.062012.02.042012.01.272012.01.242012.01.232012.01.222012.01.212012.01.192012.01.162012.01.152012.01.132012.01.092012.01.082012.01.072012.01.032012.01.012011.12.282011.12.272011.12.212011.12.182011.12.172011.12.152011.12.132011.12.112011.12.102011.12.092011.12.082011.12.072011.12.062011.12.052011.12.032011.12.022011.11.292011.11.282011.11.262011.11.252011.11.232011.11.222011.11.192011.11.182011.11.132011.11.122011.11.112011.11.092011.11.062011.11.052011.11.042011.11.022011.10.312011.10.302011.10.292011.10.272011.10.252011.10.232011.10.222011.10.202011.10.192011.10.182011.10.152011.10.142011.10.132011.10.122011.10.112011.10.102011.10.092011.10.082011.10.072011.10.052011.10.012011.09.292011.09.282011.09.272011.09.252011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.04 2011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.082010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2012 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com