Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
MÁJUS 30.
Nappali szolgálat után letéve a lantot, Kőbánya-Kispestre igyekeztem, ahol
épp sikerült elcsípnem az egyik, még új pályaszámmal le nem fényképezett
431-es, azaz V43-as mozdonyt, a 431 115 (V43 1115)-öst. Időztem még egy
kicsit dél-Pest pályaudvarán, majd egy adandó vonattal a Nyugatiba utaztam.
Kökin még beszaladt a hálómba a Lajosmizséről érkező ingavonat a 418 104
(M41 2104) által tolva, valamint a szlovák érdekeltségű PSŽ által a CFR
Marfa román államvasúti árufuvarozó társaságtól bérelt EPC EA 060-as villamosmozdony,
a 40 0076-os által vontatott tehervonatot.
Rejtélyes üzemzavar...
Fáradt voltam, nem terveztem már koraestére semminemű fotótémát, mégis
akadt. Még délután furcsa jelenségre lettek figyelmesek a Margit-hídon
közlekedők: a szigeti bejárónál található villamosmegálló egyik közvilágítási
oszlopából tűzre utaló füst ömlött. Hamar rájöttek, hogy a tavaly átadott,
felújított híd belsejében futó villamos vontatási kábelek (betáplálási
vagy a negatív visszavezető) valamelyike égett. A 4-es és 6-os villamosok
közlekedését hamar le is állították, valamennyi, az adott betáplálási zónában
tartózkodó Combinót áramtalanítani kellett.
A szakemberek talán még ma is csóválják a fejüket, ugyanis a negatív visszavezető
kábel szigetelése égett. Ez a kábel kis terhelés mellett akár még felesleges
is lehet, hisz a negatív pólus bárhol utat tör magának, ha kell. Igaz,
a Combinók nagy áramfelvétele és féküzemben leadása miatt a visszavezető
kábelre szükség van. A most tönkrement kábeleket 2005-ben fektették az
akkor még felújítatlan Margit-híd belsejébe, a híd rekonstrukciója idején
ezeket eltávolították, alaposan átvizsgálták, jónak találták és visszaépítették.
Még ma, a hidak jellemzően kritikus pontjain, a dilatációknál sem találtak
rongálódottnak sem a betáplálási, sem pedig a visszavezető kábeleket. Úgyhogy
maradt a fejcsóválás és a betáplálási pontok átkötése, hogy még ebben az
életben megindulhasson újra a villamosközlekedés.
Végül 23:30 körül indultak újra a kiesett szakaszon a villamosok.
A villamospótlásra a BKV minden környéken mozdítható buszát bedobta, bár
a szerencsétlen pótlók idejük nagy részét a dugóban ácsorgással töltötték,
ahol lehetett, ott sem vehették igénybe a vágányokat a gyorsabb haladásra.
HBweb
• 2012. június 14.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|