Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
MÁJUS 20.
Kipihenvén a tegnapi fototúrát, egy kis pálházi városnézéssel kezdtük a
napot, majd célba vettük Füzér várát. Füzérig a BPR-198-as rendszámú, tájba
illő Ikarus 260.32-essel jutottunk el.
Mint egy prospektusfotó: a Füzéri vár tövében napfürdőzik a Borsod Volán
FLX-178-as forgalmi rendszámú (volt HIV-470) Ikarus 256.44-ese...
Következett a vár megmászása. Először tekervényes falusi meredek utca tájházzal,
majd egyre kaptatósabb erdei autóút következett. Az autóparkolótól a várkapu
vámszedőiig pedig először árnyékos, majd égető déli napsütéssel kísért
kopasz földút jött. A vámszedők után rossz állapotú lépcsőkön lehetett
felkaptatni Zemplén legismertebb csúcsára: a vár és a Szent Korona őreinek
emlékhelyére.
Alig maradt idő a kilátásban gyönyörködni, mert sietni kellett vissza a
faluba, mert a fantasztikus tömegközlekedési ellátottságnak köszönhetően
ha nem érjük el a 14:30-as falujárót, akkor ottmaradunk este nyolcig. A
„hét első tanítási napját megelőző nap” menetrendje nem kényezteti el sem
a nagyvárosokba visszatérő diákokat, sem pedig a tömegközlekedő kirándulókat.
Jött is hamar a vasárnapi falujáró, a KUC-546-os rendszámú EC12-es Credo
személyében. Füzérkajatai betéréssel Pálházán és Mikóházán át jutottunk
el a Hegyközi Kisvasút vonalát követve a már Sátoraljaújhelyhez tartozó,
Kazinczy Múzeumáról ismert Széphalomra. Szomorú volt látni, hogy a bűbájos
kis zsákfaluban, Füzérkajatán már erre az egyetlen járatra sem száll fel
senki, aki teheti, már az autót választja. Vagy inkább elköltözik...
Ahogy közeledtünk a civilizációhoz, úgy durvult a kép, gorombásodtak el
az emberek. Valóban ezt teszi velünk a kor és a civilizáció...?
Széphalomról
visszatértünk Pálházára szintúgy a KUC-546-tal, amely a csatlakozás miatt
jelentős késéssel érkezett a ki nem táblázott megállóba.
» LAPOZZ »
HBweb
• 2012. június 16.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|