HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

2012. JÚNIUS 16.
   Immáron tizedik alkalommal rendezték meg a Múzeumok Éjszakáját, amely egy 1999-ben indult francia mozgalom átvétele. Célja, hogy az állam polgárai egy könnyed nyári éjszakán zökkenjenek ki a taposómalomból és ismerjék meg hazájuk kulturális és történeti értékeit, egy kicsit zanzásítva. Látható, hogy a már többszázra duzzadt résztvevő kiállítók nem járhatók végig egyetlen éj leple alatt, de az is fontos, hogy minden kultúrszomjú ember megtalálja a neki valót. Az állandó kiállításokon felül különleges, csak ezen éjszakákon, vagy csak ritka alkalmakkor megnyíló kiállítások, legendás üzemek fogadják a látogatókat.
   A 2002-es kezdettől fogva áll a tömegközlekedést a rendezvény segítőjének, hisz a látogatókat gyorsan, hop-on-hop-off módszerrel el kell juttatni múzeumról múzeumra. A programok délután kezdődnek, így először a nappali hálózat járataira, majd üzemzárás után az éjszakaiakra segítenek rá a speciális múzeumi körjáratok.
Budapesten idén (is) 5+1, számtalan látogatható helyet feltáró körjáratot indított a BKK, javarészüket igen sűrű követési időközzel. A korábbi, Deák Ferenc téren összpontosuló végállomást szétszórták a Deák Ferenc téren felül a Nyugati pályaudvarra, Népligetbe, a Ludwig Múzeumhoz és Szentendrére.
   Az idei éjszaka délutánja a közlekedésbarátok számára egy kedves meglepetést is tartogatott: a BKV bemutatta régi-új nosztalgiavillamosát, az 1964. december 23-tól 1983. február 15-ig Budapesten 1233-as pályaszámmal, majd 1964. április 10-től 2012. február 23-ig Debrecenben, 492-es pályaszámon szolgált CsM4-es típusú FVV csuklóst, vagy népszerűbb nevén bengálit.
A februárban hazatért villamos lerakodásáról annak idején, 2012. február 24-én beszámoltam már a HBweb Aktuális c. rovatában. Egy kisebb szállítási sérülés kijavítása és némi engedélyeztetési procedúra után a mai nap először utasokkal is közlekedett ez a műszaki vívmánynak nem tekinthető, de bohókás, ízes jármű.
   A debreceni DKV Zrt-től a BKV Zrt. két évig bérli, majd a bérleti jogot „átalakítják” tulajdonosi jogra. A Cívis Város kikötése volt, hogy az első esztendőben debreceni színvilággal, Debrecen és Budapest kapcsolatát kell hirdetnie.
   A Baross kocsiszínből 15:30-kor állt ki és kacifántos úton 17:00-ra érkezett meg a Múzeumok Éjszakájának közlekedési csomópontjára, a Deák Ferenc térre, a közlekedésbarátok osztatlan örömére. Épp ez idő tájt vonult át a Bajcsy-Zsilinszky út – Károly körút útvonalon egy old timer-csapat is.








   Egyórás bemutatkozás után éjfélig rótta a köröket normál díjszabással (!) a 49-es vonalon a Deák Ferenc tér és a Kelenföldi pályaudvar között plusz kocsiként.
















   Idő közben, 18:00-kor beindultak a múzeumi körjáratok is, amelyek közül először a Budai körjáratot használtam a Dísz térre, majd a Margit-hídhoz. Ott elcsíptem a lemenő nap utolsó bágyadt sugarainál az Óbudai járatot és számos egyéb tömegközlekedési járművet és magán autóbuszt. Ottlétemkor döcögött el a Boráros tér felé a 436-os pályaszámú nosztalgiavillamos is. E hétvégétől kezdődően a 26-os autóbuszra hétvégi napokon csuklósokat: Ikarus 280-asokat és Volvo 7700A-kat osztanak be. Nem válogattak, igazi matuzsálem-korú olajfaló, füstokádó gépezeteket is beküldtek (BPI-729, BPI-758, BPI-774, stb…) a Margit-sziget lombjai közzé.


















   Szétnéztem a Nyugati pályaudvaron, ahol a 22:40-kor, a Magyar Vasúttörténeti Parkba induló különvonata várta a vasút relikviáit keresőket az M61 001-es Nohabbal az élén. Az autóbusz végállomáson pedig az Észak-pesti és az Óbudai járat ok várták indulásukat.








   Majd a Hősök terére és az Andrássy útra mentem Észak- és Dél-pesti járatokért. És szépen rámborult az est.














   Utam eztán Hűvösvölgybe vezetett, ahol a MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasút is készült: 18:30-tól 0:30-ig óránként indított különvonatokat Hűvösvölgyből Széchenyi-hegyre, Csillebércre, vagy épp Virágvölgybe felváltva Mk45-ös dízelmozdony vontatta hagyományos szerelvénnyel, az ABamot 2-es pályaszámú 83 éves lillafüredi nosztalgia motorkocsival, vagy épp a 490 039-es gőzössel. Ezen felül szintén óránként a GV 303-as pályaszámú, országos szinten a jelenleg üzemelő legidősebb C50-es mozdonnyal és egy 110 éves személykocsival a vontatási telep kincseit tekinthették meg a látogatók.








   Irány vissza a belvárosba, ugyanis a Móricz Zsigmond körtéren csatlakoznom kell a 492-es bengáli mai utolsó menetéhez, amely a Kelenföldi pályaudvartól már nem a Deák Ferenc térre, hanem a Tabánon, Széll Kálmán téren, Jászai Mari téren, Kossuth Lajos téren, pesti rakparton, Haller utcán, Nagyvárad téren és az Orczy úton át a Baross kocsiszínbe vezetett.










   A Nagyvárad téren szálltam ki a bengáliból, ott elkövettem még néhány felvételt a 914, 914A és 950-es éjszakai járatokról, valamint a Dél-pesti múzeumbuszokról.






   Végül a Deák Ferenc téren szenvedtem egy sort. Szenvedtem, mert éjjel 1 és 2 óra között már nem bizonyult (egyesek) számára elégségesnek az éjszakai és múzeumi buszok hada, vagy tán nem is értesültek arról, hogy a belvárosból 2005 óta sűrű, megbízható éjszakai hálózat üzemel a külső kerületeket feltárva, tehát bőven elég, ha csak az utolsó 1-2 kilométerre jön be apuci a családtagok elé az autóval.
   Nem-nem, a Deák Ferenc teret és környékét kellett bedugítaniuk, így akadályozva a fent említett buszok szabad haladását, ez által a tömegközlekedőknek jóval hosszabb eljutási időt és ritkább követést ajándékozva. Nem beszélve arról, hogy az egymás hegyén-hátán ácsorgó és araszoló autóktól gyakorlatilag kudarcra volt ítélve a buszok fényképezése.
   A taxik pedig jócskán megnehezítették a megállóhelyekbe beállni próbáló autóbuszok vezetőinek életét, amint az az első felvételen jól is látszik.




















   Ezen késő éjszakai közjáték ellenére mindenképp sikeresnek mondható a Múzeumok Éjszakájának tömegközlekedési ellátása, a komoly finanszírozási gondokkal küszködő BKK/ BKV jelesre vizsgázott nemcsak a rendkívül magas ellátandó feladat teljesítéséből, hanem a relikviáit bemutatva rendezvény fényét is emelték. 
HBweb • 2012. június 18.
Kapcsolódó oldalak:
FG1349 (2012. júniusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2012. végéig/
Korábbi aktualitások:
 • 2012.06.152012.06.132012.06.112012.06.102012.06.082012.06.062012.06.052012.06.042012.06.032012.06.022012.06.012012.05.302012.05.272012.05.262012.05.252012.05.232012.05.222012.05.212012.05.202012.05.192012.05.182012.05.172012.05.162012.05.152012.05.132012.05.122012.05.112012.05.092012.05.062012.05.052012.05.032012.05.022012.05.012012.04.302012.04.282012.04.272012.04.262012.04.252012.04.242012.04.232012.04.222012.04.212012.04.202012.04.192012.04.152012.04.142012.04.132012.04.122012.04.112012.04.102012.04.092012.04.072012.04.052012.04.042012.04.032012.03.312012.03.302012.03.292012.03.282012.03.272012.03.262012.03.232012.03.222012.03.182012.03.172012.03.162012.03.152012.03.142012.03.102012.03.092012.03.072012.03.042012.03.032012.02.282012.02.272012.02.262012.02.242012.02.222012.02.192012.02.182012.02.172012.02.162012.02.152012.02.142012.02.132012.02.112012.02.102012.02.092012.02.082012.02.072012.02.062012.02.042012.01.272012.01.242012.01.232012.01.222012.01.212012.01.192012.01.162012.01.152012.01.132012.01.092012.01.082012.01.072012.01.032012.01.012011.12.282011.12.272011.12.212011.12.182011.12.172011.12.152011.12.132011.12.112011.12.102011.12.092011.12.082011.12.072011.12.062011.12.052011.12.032011.12.022011.11.292011.11.282011.11.262011.11.252011.11.232011.11.222011.11.192011.11.182011.11.132011.11.122011.11.112011.11.092011.11.062011.11.052011.11.042011.11.022011.10.312011.10.302011.10.292011.10.272011.10.252011.10.232011.10.222011.10.202011.10.192011.10.182011.10.152011.10.142011.10.132011.10.122011.10.112011.10.102011.10.092011.10.082011.10.072011.10.052011.10.012011.09.292011.09.282011.09.272011.09.252011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.04 2011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.172011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.082010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2012 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com