Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JÚLIUS 4.
Kezdetnek a Keleti pályaudvar. Az új pályaszámával még nem közlekedett
432 238 (volt V43 2238, V43 1238) és a 470 005 (1047 005) szűzfotóját követtem
el.
Örs vezér tere mögött, a BKV VJSz. Kft-be belestem, épp az 1601-es pályaszámú
TW6000-est próbázgatták és az 1602, 1604 és 1608 kandikált ki a műhelyből.
Ma érkezett meg Eberswaldeből a két utolsó Gräf&Stift NGE 152-es típusú
trolibusz. Eberswalde szeretettel búcsúzott a szívükhöz nőtt troliktól
és köszöntik budapesti új életüket. A közvetlen, barátságos közlekedési
társaság dolgozói üzenőfallá minősítették át az utolsó, a 011-es pályaszámú
Gräf&Stift trolit.
És láss csodát, nem trágár firkák és tag-ek borították el a kocsi oldalát,
hanem szívek minden mennyiségben és tschüss, danke kezdetű búcsúszövegekkel
írták tele el a trolit. Sőt, jobb oldalt "Eberswalde köszönti Budapestet",
bal oldalt pedig "Eberswalde grüsst Budapest" szöveget helyeztek el. Remélem,
ezt a szeretetteljes gesztust Fővárosunk és a BKK/BKV is respektálni fogja
és valamily' formában meghagyják a búcsú-állapotot.
Tehát megérkezett a (volt) Ikarus mátyásföldi telepére a 011-es és 033-as
(volt) pályaszámú trolibusz a Navigátor
Centrum által.
A déli nap sugaraiban fürdőzve Kőbánya garázs vontatójával elindult új
otthona felé:
Az időrendi sorrendet egy kicsit felborítottam, a 011-es előtt szállították
el Mátyásföldről Kőbányára a 033-ast:
A mátyásföldi telepen működik a Lanta Kft. Ez a cég foglalkozik, azaz csak
foglalkozott az Ikarus-ARC autóbuszok végszerelésével. Ezt a tevékenységet
jelenleg megrendelés híján nem űzhetik, ezért a másik csapásvonalukon,
az autóbuszok és haszongépjárművek felújítására helyezték át súlypontjukat.
A műhelyükben körülnézhettem és fényképezhettem is, de az Ügyvezető úr
kérésének megfelelően a képeket nem publikálhatom.
Kár, mert öröm volt látni, ahogy dolgos kezek és szerszámgépek tucatjai
serény és összehangolt munkájával megújulnak a beszállított járművek. A
mai folyton panaszkodó, divatpesszimista világunkban dolgos embereket látni
ritka élmény.
Bent állt az Ikarus 55-ösük, a volt wuppertali, volt jászkun volános, jelenleg
kaposos Ikarus 417-es, a KFH-527, a BKV BPO-556-osa és BPO-263-asa és még
néhány nagyvas.
Az udvaron vette át a BKV csapata a napokban forgalomba álló, tavalyelőtt
tesztbuszként már megismert budapesti kivitelű Ikarus-ARC V187-est, amely
az MDD-721-es végleges rendszámot kapta. A napokban veszi állományába a
BKV, tartós bérbe kapja a gyártótól.
Ne menjünk el szó nélkül a már említett, rendkívüli szállítmányokat fuvarozó
vérprofi cég vezetőjének (régi jóbarátnak) autója mellett, amely egy fantasztikus
állapotú VolksWagen bogár.
Végül, de nem utolsó sorban: nem tudok napirendre térni az évszázad legfurcsább
(enyhén fejeztem ki magam) járműbeszerzése felett. Ha emlékszünk, szakmai,
politikai és közéleti viharokat egyaránt kavart az Alstom Metropolis metrók
beszerzési hajcihője. A fékrendszer működésének labilitását, a menekülő
útvonalak nehézkes voltát folyamatosan számonkéri a közlekedési hatóság
a gyártón az első szerelvény megérkezése, 2009. januárja óta. Már azt hihettük,
hogy az előző városvezetésre ráég ez a skandallum és tiszta lappal indulhat
egy tisztességes, gyors járműbeszerzés, de tévedtünk.
Gyakorlatilag érdemi átalakítás nélkül az Alstom Metropolisa csont nélkül
átment minden akadályon és megnyerte a jelenlegi városvezetést (is).
Ma ott tartunk, hogy már azokat tekintik gyengeelméjűnek, akik emlékeznek
a több éves küzdelemre, amit valaha a most önfeledten ünneplők is vívtak
a francia eredetű gyáróriás ellen. A korábbi elszánt harcosok diadalittasan,
fanfárokkal köszöntik és mutatják be az utasoknak azt, amely ellen oly
keményen küzdöttek.
Kimondom kerek-perec: ettől a plakáttól hányingerem van. Sosem voltam igazán
oda a Mityisi Gépgyár régóta kiváltandó Ev és Ev3-as termékeiért, de most
ott tartok, hogy amíg csak tehetem, elengedem az alagútból érkező fehéret
és megvárom a rozsdától áldott, már csak foltokban kék öregeket.
HBweb
• 2012. október 28.
|