Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JÚNIUS 27-28.
Szalajkavölgyi koraeste. Lassan révbe ér a Szalajkavölgyi Állami Erdei
Vasút rekonstrukciós programja, amely egyik stációja épp a szilvásváradi
Szalajka-Fatelep végállomás átépítése, a felvételi épület teljes felújítása,
az elmaradhatatlan és életbe vágóan fontos díszkövezés és végül, de nem
utolsó sorban az összes Európai Únió által finanszírozott beruházás kötelező
tartozéka, az akadálymentes beszállítást elősegítő kerekesszék-emelő.
A kisvasút korszerűsítésén és a Szalajkavölgy beépítésén túl fut a híres
üdülőfaluban még egy projekt, a lovasturizmus bármi áron, bármi feláldozásával
történő l'art pour l'art fejlesztése. Az Egri út mentén, az egysoros parkoló
kedvéért kivágott vagy megritkított fasor problémájáról korábban már írtam,
most álljon itt egy-két kép a Szalajka-patak áradás-védelméről. Elhihetjük,
hogy ez csak ideiglenes állapot, de ha a végleges állapot kialakításáig
a patak gondolna egyet és áradna, akkor az ott élőknek nem maradna sok
idejük a menekülésre, életük munkájának hátrahagyására...
Ma (is) vonatozgattam egy kicsit. Szilvásváradról Egerbe tartván kombináltam
a lehetőségeket: egy hajnali autóbusszal Bélapátfalváig utaztam, ahol a
helyi tűzoltóság két, már régóta kiszemelt járművét csíptem nyakon: az
AGX-860-as rendszámú Rába U26 és a HYB-488-as Deutz F-Magirus 110 D7 FA.
Két lerakattal odébb pedig a 377,265-ös pályaszámú gőzös ácsorog, amely
1895-től 1932-ig a MÁV kötelékében szolgált, majd a nyékládházi kavicsbányában
és a bélapátfalvi cementműben dolgozott.
Régóta fájt a fogam az egri szőlőmunkásokat szállító buszokra, ma végre
sikerült elcsípnem az LJZ-155-ös forgalmi rendszámú Ikarus 256-ost és a
BRF-892-es ex-Agria Volános Ikarus 266-ost. Majd jött lassacskán a reggeli,
Egerbe tartó „bézé”, amely hamar meg is telt munkába igyekvő, vagy épp
éjszakás szolgálatból hazatérő vasúti dolgozókkal. Gyakorlatilag a közlekedő
vonat menetdíj-bevétele nulla Forint volt, de a kirándulók által kedvelt
vonatokat törölték április közepén a menetrendből...
Egerben az elszúrt szerelvényforduló és a füzesabonyi rossz állomási technológia
miatt a 6630-as sz. vonat szokás szerint több, mint 15 percet késett, ezért
vissza a 7:33-kor induló 5527-es is 11 perc késéssel indult. Ha a 80-as
vonal leromlott pályaállapota miatt nem késett volna az EC532-es, Kassára
tartó Rákóczi, akkor gyakorlatilag egy általam mostanában kedvelt eljutási
láncolat simán meghiúsulhatott volna. Mindezt a fent említett okokból kifolyóan.
Elutaztam hát Miskolcra, majd sebtiben egy kicsit tovább, Mezőzomborra,
lesz, ami lesz alapon.
Korábban kinéztem már Tiszalúc állomás Szerencs felőli bejáratánál egy
szép, külső íves fotóhelyet. Időm lévén ott is lehorgonyoztam egy kicsit.
Épp erre járt a nemrég V4-es középjavításon átesett 431 125 (V43 1125),
sebesvonat élén a 628 328 (M62 328, M62 147)...
Visszaútban Miskolc következett, monszun-szerű esőzéssel és az azt megelőző
gyönyörű, mérges égbolttal:
HBweb
• 2012. július 18.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2012 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|