HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 


Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

2012. JÚNIUS 27-28.
   Szalajkavölgyi koraeste. Lassan révbe ér a Szalajkavölgyi Állami Erdei Vasút rekonstrukciós programja, amely egyik stációja épp a szilvásváradi Szalajka-Fatelep végállomás átépítése, a felvételi épület teljes felújítása, az elmaradhatatlan és életbe vágóan fontos díszkövezés és végül, de nem utolsó sorban az összes Európai Únió által finanszírozott beruházás kötelező tartozéka, az akadálymentes beszállítást elősegítő kerekesszék-emelő. 




   A kisvasút korszerűsítésén és a Szalajkavölgy beépítésén túl fut a híres üdülőfaluban még egy projekt, a lovasturizmus bármi áron, bármi feláldozásával történő l'art pour l'art fejlesztése. Az Egri út mentén, az egysoros parkoló kedvéért kivágott vagy megritkított fasor problémájáról korábban már írtam, most álljon itt egy-két kép a Szalajka-patak áradás-védelméről. Elhihetjük, hogy ez csak ideiglenes állapot, de ha a végleges állapot kialakításáig a patak gondolna egyet és áradna, akkor az ott élőknek nem maradna sok idejük a menekülésre, életük munkájának hátrahagyására...




   Ma (is) vonatozgattam egy kicsit. Szilvásváradról Egerbe tartván kombináltam a lehetőségeket: egy hajnali autóbusszal Bélapátfalváig utaztam, ahol a helyi tűzoltóság két, már régóta kiszemelt járművét csíptem nyakon: az AGX-860-as rendszámú Rába U26 és a HYB-488-as Deutz F-Magirus 110 D7 FA. Két lerakattal odébb pedig a 377,265-ös pályaszámú gőzös ácsorog, amely 1895-től 1932-ig a MÁV kötelékében szolgált, majd a nyékládházi kavicsbányában és a bélapátfalvi cementműben dolgozott. 




   Régóta fájt a fogam az egri szőlőmunkásokat szállító buszokra, ma végre sikerült elcsípnem az LJZ-155-ös forgalmi rendszámú Ikarus 256-ost és a BRF-892-es ex-Agria Volános Ikarus 266-ost. Majd jött lassacskán a reggeli, Egerbe tartó „bézé”, amely hamar meg is telt munkába igyekvő, vagy épp éjszakás szolgálatból hazatérő vasúti dolgozókkal. Gyakorlatilag a közlekedő vonat menetdíj-bevétele nulla Forint volt, de a kirándulók által kedvelt vonatokat törölték április közepén a menetrendből...






   Egerben az elszúrt szerelvényforduló és a füzesabonyi rossz állomási technológia miatt a 6630-as sz. vonat szokás szerint több, mint 15 percet késett, ezért vissza a 7:33-kor induló 5527-es is 11 perc késéssel indult. Ha a 80-as vonal leromlott pályaállapota miatt nem késett volna az EC532-es, Kassára tartó Rákóczi, akkor gyakorlatilag egy általam mostanában kedvelt eljutási láncolat simán meghiúsulhatott volna. Mindezt a fent említett okokból kifolyóan. 
   Elutaztam hát Miskolcra, majd sebtiben egy kicsit tovább, Mezőzomborra, lesz, ami lesz alapon. 






   Korábban kinéztem már Tiszalúc állomás Szerencs felőli bejáratánál egy szép, külső íves fotóhelyet. Időm lévén ott is lehorgonyoztam egy kicsit. Épp erre járt a nemrég V4-es középjavításon átesett 431 125 (V43 1125), sebesvonat élén a 628 328 (M62 328, M62 147)...




















   Visszaútban Miskolc következett, monszun-szerű esőzéssel és az azt megelőző gyönyörű, mérges égbolttal:












HBweb • 2012. július 18.
Kapcsolódó oldalak:
FG1349 (2012. júniusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2012. végéig/
Korábbi aktualitások:
 • 2012.06.252012.06.242012.06.222012.06.202012.06.182012.06.162012.06.152012.06.132012.06.112012.06.102012.06.082012.06.062012.06.052012.06.042012.06.032012.06.022012.06.012012.05.302012.05.272012.05.262012.05.252012.05.232012.05.222012.05.212012.05.202012.05.192012.05.182012.05.172012.05.162012.05.152012.05.132012.05.122012.05.112012.05.092012.05.062012.05.052012.05.032012.05.022012.05.012012.04.302012.04.282012.04.272012.04.262012.04.252012.04.242012.04.232012.04.222012.04.212012.04.202012.04.192012.04.152012.04.142012.04.132012.04.122012.04.112012.04.102012.04.092012.04.072012.04.052012.04.042012.04.032012.03.312012.03.302012.03.292012.03.282012.03.272012.03.262012.03.232012.03.222012.03.182012.03.172012.03.162012.03.152012.03.142012.03.102012.03.092012.03.072012.03.042012.03.032012.02.282012.02.272012.02.262012.02.242012.02.222012.02.192012.02.182012.02.172012.02.162012.02.152012.02.142012.02.132012.02.112012.02.102012.02.092012.02.082012.02.072012.02.062012.02.042012.01.272012.01.242012.01.232012.01.222012.01.212012.01.192012.01.162012.01.152012.01.132012.01.092012.01.082012.01.072012.01.032012.01.012011.12.282011.12.272011.12.212011.12.182011.12.172011.12.152011.12.132011.12.112011.12.102011.12.092011.12.082011.12.072011.12.062011.12.052011.12.032011.12.022011.11.292011.11.282011.11.262011.11.252011.11.232011.11.222011.11.192011.11.182011.11.132011.11.122011.11.112011.11.092011.11.062011.11.052011.11.042011.11.022011.10.312011.10.302011.10.292011.10.272011.10.252011.10.232011.10.222011.10.202011.10.192011.10.182011.10.152011.10.142011.10.132011.10.122011.10.112011.10.102011.10.092011.10.082011.10.072011.10.052011.10.012011.09.292011.09.282011.09.272011.09.252011.09.242011.09.232011.09.222011.09.212011.09.202011.09.192011.09.182011.09.172011.09.162011.09.132011.09.122011.09.102011.09.092011.09.072011.09.062011.09.052011.09.04 2011.09.032011.09.012011.08.312011.08.282011.08.272011.08.262011.08.252011.08.242011.08.232011.08.222011.08.202011.08.182011.08.152011.08.142011.08.132011.08.122011.08.112011.08.102011.08.092011.08.082011.08.072011.08.062011.08.052011.08.042011.08.032011.08.022011.07.312011.07.302011.07.292011.07.282011.07.262011.07.252011.07.242011.07.232011.07.222011.07.212011.07.202011.07.192011.07.172011.07.142011.07.132011.07.122011.07.092011.07.072011.07.062011.07.052011.07.032011.07.012011.06.302011.06.262011.06.252011.06.242011.06.212011.06.182011.06.17 2011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.09 2010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.082010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2012 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com