Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
JÚLIUS 31.
Holnaptól, azaz augusztus elsejétől a budapesti autóbuszközlekedésben bővül
a VT Transman játéktere egy picit és csökken a BKV-jé. Ennek elősegítése
végett Dániából Volvo alvázas, Aabenraa 8500-as típusú, alacsony belépési
szintű (low entry, azaz LE) szóló autóbuszokat vásárolt. Némi honosítás
és a BKK által elképzelt új színterv (tengerkék) szerint augusztus elsején
állnak forgalomba Budán a 21-21A, 128, 129 és 149-es vonalakon, ahol ezidáig
az akadálymentes(ebb) szolgáltatás még nem hódított teret. Ezen felül a
már unottig ismert és „szeretett” Alfabusz Localokkal karöltve a dél-Budán
a 87-87A-187 és 141-es, valamint a csepeli 71, 152 és 179-es vonalakon
is megjelennek.
A premier előtt már bedobták a mélyvízbe a – még – ismeretlen eredetű,
BKK-s köntösbe bújva MCX-183-as rendszámot viselő példányt. Ez a kocsi
már július végén az 58-as vonalon közlekedett. Ott sikerült nyakon csípnem:
Az Aabenraa-ra várva a Nagytétényi út - Tóth József utca sarkán lencsevégre
került ez-az-amaz.
például
Budafok megállóhely impozánsnak nem nevezhető felvételi épülete, amely
a tavaly átadott P+R parkolóval és Budafok takaros belvárosával szemben
igen lehangoló látványt nyújt. Mondhatnám a vasúti elővárosi közlekedés
és Promontor szívének meggyalázása.
Vagy a Déli pályaudvarról Pécsre tartó IC806-os sz. Tettye InterCity vonat,
amely elvileg kassai kocsikból lenne összeállítva. A ZSSK flottáját csak
az első kettő képviselte, a harmadik és negyedik kocsi helyére már csonka
hazánknak kellett helyt állni. Komolyra fordítva: amily jó minőségben szolgáltat
Felvidéken a ZSSK, hozzánk, a pécsi és miskolci InterCity vonatainkra oly
gyenge üzemkészségű kocsikkal ajándékoz meg. Pótlásuk már szinte mindennapos
rutin.
HBweb
• 2012. augusztus 7.
|