Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
SZEPTEMBER 6.
A mai délelőtt a látszólag céltalan kóborlásé volt. Csak látszólag, mert
a mai délelőttbe szerettem volna beszuszakolni a „fotózandó” listán szereplő
valamennyi témát. Ember tervez, Isten végez, sajnos nem sikerült maradéktalanul.
Először a Keleti pályaudvarról reggel Szolnokra tartó szerelvényvonatot
(pazarlás!!!) továbbító 431 375-ös pályaszámú villamos mozdony (V43 1375/
V43 1252) került célkeresztbe, amely hónapokon át Nyíregyházán javulgatott
kisebbfajta kábelégése után.
Másodikként Rákosszentmihályon „csengettem”, ahol az EC136-os sz. Moravia
EuroCityt vontató ZSSK felségjelzésű 350 003-as pályaszámú, nemrég korszerűsített
„gorilla” volt a cél, ezt követték a Cinkota garázshoz tartozó, faramuci
módon vázjavított és össze-vissza festegetett Ikarus 412-esek.
Szerettem volna elcsípni a 352-es pályaszámú Gräf&Stift NGE152-es trolibuszt
is, de sajnos ez ma – a BKV belső kocsikiadási napijelentése ellenére –
nem akadt horogra, nem közlekedett a 80A vonalon.
Fényképezgettem ezeken kívül még ezt is, azt is, ki tudja, hogy a nem szándékolt
fotók mikor jönnek még jól…
Majd következett a közéleti vihart is kavart új flottaszínű, „égszínkék”
Ikarus 412-esek első példánya, a 13 éves, frissen felújított BPI-053.
Várakozás közben megjelent a BKV T5C5-ös oktatójárműve, a 7680-7681-es
pályaszámú szerelvény. Ezt a kettőst a 4222-es és 4121-es, korábban balesetben
megsérült közforgalmú motorkocsikból alakították át. Szintén sikerült egy
éppen elcsípett lesifotót összehoznom egy dupla-csörgős gépmenetről, amely
második tagja a 418 110 (M41 2110) volt, valamint a kőbányai Liget téren
ácsorgott egy köztisztasági célokat szolgáló IFA.
Csepelre utaztam át, ahol a 1123-762-1124-es pályaszámú, a fél-nosztalgia
MIXa-ért cserébe kölcsönadott MXa HÉV-motorvonat, valamint a még régi flottaszínben
felújított BPO-220 és 264 volt a cél.
A tegnapi nappal vette állományába a BKV a Hannoverből használtan vásárolt
1604-es és 1605-ös (volt 6134-es és 6103-as) pályaszámú TW6000-es villamosát,
valamint az Eberswaldeből használtan vásárolt 352-es (volt 035) pályaszámú
Gräf&Stift csuklós trolibuszát.
A cikk írásakor a két villamosról még nem állt rendelkezésemre felvétel,
de a trolibuszról már igen.
HBweb
• 2012. szeptember 22.
|