Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
AUGUSZTUS 24.
Miután tudomásomra jutott, hogy a mai nap forgalomba állt a VT Transman
– eredetileg csak tartalékképzésre vásárolt – MDV-381 és MDV-382-es rendszámú,
korábban Frankfurtban szolgált Mercedes-Benz Citaro autóbusza, dél-Budára
iszkoltam. Sikerült is elkapnom őket az 58-as és 114-es vonalakon. Az MDV-383
és 384-hez és a Volvo-Aabenraa autóbuszokhoz hasonlóan ezek is már a BKK
új flottaszínét viselve álltak csatasorba.
A Keleti pályaudvarnál lencsevégre került a 351-es (volt 036-os) pályaszámú
Gräf&Stift csuklós trolibusz.
Az Örs vezér terén is kattintgattam egy kevéskét, például a már több, mint
egy éve haláltusáját vívó, már csak a Csömör-buszon szolgáltató Weekendbus
Otokar autóbuszát, amely – mint emlékszünk rá –, 2011.
január 1-től június 30-ig, az Európai Parlament elnökségének idején, az
igen furcsán megszervezett repülőtéri járaton közlekedett.
A Déli pályaudvar alatt még megörökítettem két metró-motorkocsit: a 114-es
pályaszámú, korszerűsített Ev_am típusú öreget, valamint a jövő, három
éve sorsát váró üdvöskéjét, a még próbaköreit futó 419-es Alstom Metropolist.
Mára virradóan érkezett meg Veldhovenből a BKV leendő 38 példányból álló,
használtan vásárolt Volvo 7700-as típusú szóló autóbuszainak harmadik,
befejező adagja. A járművek honosítás, vázjavítás és flottaszínnel történő
fényezés után a 2012. esztendő végefelé állnak majd forgalomba – a jelentervek
szerint – Kelenföld garázs alacsonypadlós járműveiként.
»
A részletes állománylistát ITT találod! «
És szintén a mai nap hírei közé tartozik, hogy A BKV közismert oktató Ikarus
415-öse, a nullszériás jellegből legtöbbet magán viselő példány a mai nappal
töröltetett az állományból. Azaz BX 71-56 » CKC-947: 1988.03.16 - 2012.08.24.
A 2008-as leállítást követően 2010-ben átkerült a BKV VJSz. Kft. udvarára,
ahol az elmúlt években a főműhely ezen gyakoroltatta a hegesztő-tanoncait,
tehát állapota igencsak lerongyolódott.
HBweb
• 2012. szeptember 22.
|