Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
AUGUSZTUS 3.
Munka után irány Ferencváros, az 1-es vonalon is el kellett csípnem az
1551-es pályaszámú, a Londoni Olimpiai Játékok tiszteletére feldíszített
TW6000-es villamost. Az olimpiai közvetítések támogatói jóvoltából a nyári
sportesemény idején felváltva az 1-es, 3-as és 61-es vonalakon tűnik fel
forgalmi kocsiként ez a csuklós villamos. Az 1-es vonalon közlekedése munkanapokon
igen aggályos, hisz ott sem többletjárműként adják forgalomba, hanem egy
nagyobb kapacitású járműegység helyett. Nem véletlenül közlekedik arrafelé
háromkocsis CKD T5C5-ös motorvonat.
Olimpiavillamos után bekukkantottam a ferencvárosi vontatási telepre, mert
előzetesen kikutattam, hogy néhány hiányzó mozdony (431 062, 194, 219)
épp arra legelészik. Kétharmadukról a dokumentum-fotó össze is jött.
... és két torzó, a 2010. október 20-i tragikus vasúti-közúti balesetben
megsemmisült V43 1054 és a gurítódombi ütközés során megrongálódott, majd
az alkatrész-kannibalizmus jegyében szép lassan elfogyó M62 227-es.
Engedtessék meg egy kis megemlékezés, amikor az 1054-es húzott ki a csávából.
2008.12.30-án havas-zúzmarás szalajkavölgyi kisvonatozásra szántam el magam.
Odaútban akadt egy kis kellemetlenség, amely miatt csak az utolsó, 14:00-kor
induló kisvonatot értem el.
A reggeli IC vontató járműve, a V43 1023 (ma 431 023) egy hatvan környéki
lassújel után nem tudott már visszagyorsulni, kb. 40-60 km/h-val döcögtünk
el Vámosgyörkig. Onnan még összeszedte magát és végül Nagyútig bírta hasonló
tempóban. Fokozatkapcsoló-hiba volt a hivatalos indok. Nagyúton már
várt a segélygép, a később (2010.10.20-án) tragikus vasúti-közúti baleset
során megsemmisült V43 1054-es. Így kb. 60 perc késéssel meg is érkeztem
Füzesabonyba, amely épp elég volt arra, hogy Egerben elmulasszam a 9:46-kor
induló Bz-t.
HBweb
• 2012. augusztus 7.
|