Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
SZEPTEMBER 14.
A minap már megénekelt 431 289-es mozdonyszerű képződmény ismét támadott:
a 24112-es sz. szerelvényvonat élére sorozták.
Elvileg az utolsó sötét hajnalra ébredtünk. Mint ismeretes, Budapest közgyűlése
még a nyáron döntött arról, hogy költségeinek csökkentése végett a Főváros
esti és hajnali közvilágításán spórolni kíván. A normál közvilágítás a
fényerősség függvényében kapcsol ki- és be, de a nyáron elfogadott rendelet
szerint az időjárástól függetlenül fix időpontban gyúltak, illetve hunytak
ki a fények. Többünk (körülbelül kétmillió fővárosi lakos) megérzése, hogy
ezen időpontok is a mindenkori napkelte és napnyugta között legalább fél
órával beljebb kerültek.
A városvezetés ezt az elhibázott döntést felülvizsgálta és úgy döntött,
hogy szeptember 15-től visszatérnek a normál kerékvágásba és az itt-ott
elfolyó anyagi javakat másutt kívánják visszatartani.
Íme, az alant látható néhány felvételen megcsodálhatjátok, hogy is festett
reggel 6 órakor Budapest egyik forgalmas csomópontja, a Magyar Jakubinusok
tere. A közvilágítást egyedül a Déli pályaudvar átszűrődő fényei adták.
Ma, azaz 2012.09.14-én üzemkezdettől "kicsit" megbénult Buda második legforgalmasabb
villamosközlekedési tengelye. Szent János Kórház és a Nagyajtai út között
a Szilágyi Erzsébet fasoron egy "kisiklott" autó kidöntött egy felsővezeték-tartó
oszlopot.
Ezért már üzemkezdettől megosztva jártak a 61-esek Hűvösvölgy - Budagyöngye,
valamint Szent János Kórház és Móricz Zsigmond körtér között. A BKK járatinfó
szerint 13:32-től már teljes pótlás lépett életbe Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy
között, így az 59-es villamosok sem érik el a Szent János Kórházat.
Már javában dúlt teljes vonalon a villamosközlekedés, amikor a pótlóbuszok
még hágták a Hűvösvölgyi utat Hűvösvölgy felé.
Koraeste Gräf&Stift NGE 152-es trolibusz-fotózáshoz támadt kedvem.
Ennek apropóját az adta, hogy szeptember 5-én vette állományba a BKV a
352-es pályaszámú egyedet, amely Eberswaldeban a 035-ös pályaszámmal futott.
A 2009-ben készült archív felvételen Eberswalde-ban épp az üzemképtelen
035-öst vontatja a garázsba a csacsi.
Sajnos az előre beharangozott 75-ös vonalon nem találkoztam vele, sőt,
az alacsonypadlós járatokat is a jó nagy lépcsős 252-es pályaszámú, Ikarus
280T-GVM teljesítette. Sebaj, megörökítettem azt, valamint a Szentkirályi
Ásványvíz VIZ-111-es rendszámú MAN 272-es típusú volt tűzoltó, jelenleg
„szomjoltó” járművét. Ritkán szoktam vakuval meglőni közúti járművet, de
ennek a gyönyörű állapotú veterán gépnek jót tett a derítés és a csillogás.
Végül a 80A vonalon leltem rá a 352-esre, ahol a 75-ös vonallal ellentétben
mindkét alacsonypadlós forgalmi számra jutott odaillő jármű. A 352-esen
kívül még a 350-es rótta a köröket, a 351-es pedig szokás szerint a garázsban
állt, javítás alatt.
A mai nappal vette állományába a BKV a Hannoverből használtan vásárolt
1606-os (volt 6153-as) pályaszámú TW6000-es villamosát. A cikk írásakor
a járműről még nem állt rendelkezésemre felvétel.
HBweb
• 2012. szeptember 22.
|