Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
OKTÓBER 14.
Felvirradt a Mercia Charters utazási iroda magyarországi különvonatainak
második napja. Ma reggel szintén a Keleti pályaudvarról indult a vonat
és este oda is érkezett vissza, de ezúttal kelet-Magyarország volt a cél.
A mostoha tömegközlekedési megközelíthetőség miatt a nap talán legizgalmasabb
fotóhelyére vonultam ki már reggel, az egri várhoz.
Egervár
megállóhely a várakozásokat kicsit alulmúlja, hegymenetben, Szilvásvárad
felé igen nehezen fotózható. A megállóhely budijának tetejére fanyalodtam.
Budapesttől Füzesabonyon és Eger rendezőn át Felnémetig a különvonatot
a Floyd 450 005-ös pályaszámú, legutóbb beszerzett angol eredetű Class
89-os típusú villamos mozdony vontatta, de mögé kapcsolva már vele cammogott
a nap fénypontja, a dán eredetű 459 021-es pályaszámú Nohabunk.
Visszaútban már átrendezték a mozdonyokat: a Nohab vontatott és a Class
86-os pedig a vonat végére sorozva haladt. A kiszemelt fotóhelyem meggyőzte
a szervezőket, ugyanis ők is Egervár megállóhely alját választották.
Ezt követően az egri vasútállomáson még elcsíptem a különvonatot, majd
a Pályavasút forgalomszervezésének köszönhetően lecsúsztam a füzesabonyi
fotózásról.
Történt ugyanis, hogy a személyvonatnak Egerből 11:31-kor, a különvonatnak
pedig 11:37-kor kellett volna menetrend szerint indulnia. Az érkező sebesvonat
szokás szerint késett, amely miatt megvárakoztatták a személyvonatomat.
Ellenben a különvonatot gyakorlatilag a személyvonat idejében, azaz a programban
meghirdetettnél korábban indították el.
Úgyhogy térhettem vissza Egerbe, ugyanis a fotózgatás után várt rám a Bükk
szíve. A 2012-es közlekedési D-eformnak köszönhetően hétvégi napokon csak
egyetlen egy vonatpár közlekedik a 87-es vasútvonalon, tehát – szokás szerint
– a buszközlekedésre kényszerültem. Indulásomig lekaptam néhány Agria és
egyéb Volántársasághoz tartozó gumikerekűt.
HBweb
• 2012. október 27.
|