Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
SZEPTEMBER 22.
A szeptember 16-tól 22-ig tartó Európai Mobilitási Hét egyik hazai csúcspontján,
a tegnapelőtti győri egésznapos, tartalmas programon részt venni sajnos
nem tudtam, így maradt a zárónapi budapesti program, az Andrássy úton.
A széleskörű érdeklődés mindenképp a társadalom dicséretére ad okot, bár
a tömeg-kultúra terén van még tanulnivalója Fővárosunk lakosságának.
A szervezők
és a résztvevő közlekedési vállalatok élő, hús-vér járművek bemutatójával
és színes programokkal igyekeztek kedveskedni a látogatóknak.
A BKK bemutatta újonnan beszerzett, használt, valamint már nyolc éve nyúzott,
de korszerű járműveit:
•
az FJX-230-as forgalmi rendszámú, 2004. óta Budapestet szolgáló Volvo 7700A
csuklós autóbuszt (amely hozta a formáját, bemutatva a karbantartás minőségét),
•
a 353-as pályaszámú, még állományba nem vett, 1994-es évjáratú, korábban
Eberswaldeban 038-as pályaszámmal szolgált Gräf&Stift NGE152-es trolibuszt,
•
az MDV-384-es forgalmi rendszámú, 2004-es évjáratú, korábban F-VG 2239-es
rendszámmal Frankfurtban, majd K-VG 2239-essel Sittensenben közlekedett,
jelenleg VT Transman tulajdonú, BKK-színterv szerint, égszínkék festékbe
mártott Mercedes-Benz O530 Citaro-t,
• valamint
tisztelegve a hagyományoknak, az Andrássy úton parkolt a BKV-s rendezvények
elmaradhatatlan szereplője, a GA 96-00 rendszámú, 1970-es évjáratú Ikarus
180.72-es csuklós nosztalgia autóbusz is,
•
a BKV Trolibusz ágazata büszkén mutatta be az idén felújított 923-as pályaszámú
1961-es évjáratú ÁMG troli-pótkocsit.
•
megjelent a Volánbusz is, alvállalkozójának, a Balaton Busznak az LWA-824-es
rendszámú Bova Futurájával.
• A MÁV
Széchenyi-hegyi Gyermekvasút is hagyományosan és látványosan szolgálta
a tömegközlekedést, annak barátságos arcának megmutatásával.
A 2010. óta eredeti állapotára visszaalakított GV303-as (C50 3703) pályaszámú,
Hazánk legidősebb C50-es mozdonya a hozzá házilag gyártott kis kocsival
ácsorgott, valamint a Gyermekvasút hűvösvölgyi vontatási telepén felújított
Skoda Tudor sínautó. Fel- és alá mocorgott egy kézihajtány 40 méteres hajtánypályán.
A rendezvény előtt belefutottam az Etyeki Kezes-Lábos fesztivál látogatói
számára indított különjárataiba, amelyet az MB Travel üzemeltetett és a
Széll Kálmán térről indultak Etyekre.
HBweb
• 2012. október 27.
|