Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
OKTÓBER 18.
Hasonlóképp, mint a minap, október 11-én, ismét a ČD Cargo korszerűsített,
363.5-ös sorozatú, Škoda 71Em típusú villamos mozdonyait vizsgáztatták
magyar terepen. Most csak este volt lehetőségem ellátogatni határvárosunk
állomására, így csak néhány esti képpel tudok szolgálni a 363 508 (163-?),
363 509 (163-?), 363 510 (163 003) és 363 512-es (163 012) pályaszámú villamos
mozdonyokról. A mostani felhozatal érdekessége, hogy az 510-es már a múltkori
adagban is szerepelt, de a hatósági vizsgája sikertelenül zárult.
Ha már Komáromban jártam, megörökítettem a Vértes Volán épp arra járó példányait,
valamint Hazánk első és ezeddig egyetlen búvárját, a Bobo Kft. 468 001-es
pályaszámú dízel-villamos mozdonyát.
A mozdony eredete röviden: 1972.12.12-én vette állományába a Csehszlovák
Államvasút (ČSD) T478 3056-os pályaszámmal, majd az 1987-es pályaszám-módosításkor
753 056-ként folytatta életét. A két állam szétválásakor Szlovákiához került.
1994.02.16-án átalakították személyvonati szolgálatra, így 750 056-os pályaszámmal
élt tovább. 2005-ben motorhiba miatt leállították és 2008-ban selejtezték.
A Lokotrans megvásárolta és felújította, majd 753 324-es pályaszámmal forgalomba
állította. 2011-ben megvált tőle és a miskolci székhelyű Bobo Kft. vásárolta
meg. Hazánk első búvárjaként 2011.11.18-án állt forgalomba 468 001-es magyar
pályaszámmal.
S végül hazafelé Kelenföld is kitett magáért: rögtönzött Nohab-találkozó
és mérővonat.
A Nohabok:
a MÁV Nosztalgia Kft. által üzemeltetett államvasúti M61 020 és a Kárpár
Vasút volt dán 459 021-es pályaszámú (volt MY 1125) turcsiorrúja. A mérővonat
pedig az október 8-án már bemutatott fékdinamikai mérés szerelvénye, de
ezúttal már nem 418-as (M41) mozdonnyal, hanem a székesfehérvári 431 284-essel
(V43 1284).
HBweb
• 2012. október 27.
|