Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
OKTÓBER 23.
Forradalmunk 56. évfordulóján, nemzeti ünnepünkön Istenadta szép idő köszöntött
ránk. Ilyenkor bűn a négy fal közt rohadni. Fel is kerekedtem, első úticélom
a Forradalom emlékére 56-os viszonylatjelzéssel közlekedő UV villamos volt.
Szokás szerint a 3885-3888-as pályaszámú UV5-ös párost érte a megtiszteltetés,
hogy a hagyományokat ápolhatta. E jeles alkalomra külön iránytábla is készült,
hisz Széll Kálmán tér nevezetű végállomása még nem volt az 56-os villamosnak.
„Namégmost utoljára” – szólnak minden alkalommal a közlekedési dolgozók,
amikor a Széll Kálmán téri, 2007 óta üzemszerűen nem használt hurokvágányról
esik szó. Valahogy mindig akad még egy alkalom. Sajnos a tér „lakossága”
még mindig moszkvatér-i, nem képzik ékességét a városképünknek. És erre
még büszkék is...
Majd irány Hűvösvölgy:
Hűvösvölgyből Szépjuhászné állomásra utaztam, jó napállás és különleges
járműpark reményében. Ugyanis a hosszú hétvégén a Gyermekvasút is kitett
magáért: mind a négy nap a menetrend szerinti, normál személyvonatokon
túl két nosztalgiavonat is hágta a hegyeket: egyikük gőzvontatással (490
039), másikuk pedig a patinás, messze földön híres és szeretett 83 éves
LÁEV motorvonat személyében.
„Sajnos” a gőzös tüzelőanyag-égetése jól van beállítva, így megfelelve
az elvárásoknak, szinte nem is kormoz. A fotósnak ez persze nincs ínyére...
Nem maradhattak el a budai erdő már két éve jellegzetes, bőgő-süvítő Caterpillar
motorjai sem, amelyek az Mk45 2003-as és 2004-es pályaszámú, 1973-as évjáratú
FAUR 45H mozdonyokat hajtják 2010. és 2011. óta.
A második Békemenet felvonulóit szállító különbuszok zöme még a Széll Kálmán
téren pihent, amikor arra jártam. A felhozatal az ínyencek számára nem
volt túl szívderítő. Talán a volt volánbuszos GOH-870 simogatta az
ingerküszöböt.
Végül, de nem utoljára, sormintaként álljon itt egy hangulatos őszi kép
az 53/63-as pályaszámú Fogaskerekű motorvonatról.
HBweb
• 2012. október 27.
|