Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
NOVEMBER 10.
Nincs nagy hírértéke, inkább csak egy kis szín az őszi uborkaszezonban:
további Mercedes-Benz Citarok áltak hadrendbe BKK-flottaszínben. Ma egy
friss és egy hetek óta üldözött példányt kaptam el, a volt frankfurti LYH-116-ost
és 122-est. Az előbbi a Margit-szigeten járt-kelt, az utóbbi a Hármashatár-hegy
kapuját, Fenyőgyöngyét döngette.
Jártamban-keltemben horogra akadt még ez-az-amaz:
Majd ismét Újpest következett, ahol a 220-as vonalon pörgött (épp pihent,
amikor ott jártam) a BKV egyik, oktatói státuszból forgalmi kocsivá visszavett
BPO-623-as Ikarus 260-asa. Az 1986. Szentestéjétől a rendszámcseréig BX
60-57-es rendszámmal futott buszt a BKV 2003.03.23-án emelte ki vázjavítás
után a mindennapok küzdelméből és alakította át oktatókocsivá. Az évek
kevéssé viselték meg, hisz ritkán használták és nem 80-100%-os kihasználtsággal
kellett repkednie nap-mint-nap úthibáról úthibára.
A BKV jelenlegi Autóbusz Főmérnöksége felmérte ezen megkímélt kocsik állapotát
és kapásból kettőt (a BPI-204 a másik) utasforgalomba adhatónak ítélt meg.
Így kiszerelték belőlük a jobboldali oktatói ülést és kezelőszerveket,
majd november 8-ával visszahelyezték forgalmi állományba.
Levezetésként esti Nyugati:
HBweb
• 2012. november 13.
|