Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
NOVEMBER 1.
Mindenszentek napján a téli álma előtt még minden báját magára öltő Bükkbe
vezetett utam. A menetrendszerű családi jellegű ottlétem boncolgatása helyett
a kedves Olvasókkal inkább a szakmai vonalon átélt élményeimet osztom meg.
Először a hétvégi egyetlen egy Eger - Szilvásvárad viszonylatú vonat szalajkavölgyi
érkezése:
Mint már írtam, október 17-én vonult be Magyarország valóban korszerű és
előremutató vasúti járművei közé az 52 esztendős, teljesen megfiatalodott,
de mégis a tradicionális vonásait magán hagyó keskenynyomközű Mk48 403-as.
Ez a kismozdony 1960. szeptember 3-án látta meg a napvilágot és 1977-ig
a MÁV kötelékében szolgált Mk48 2007-es pályaszámmal Szegedi, majd a Hegyközi
Kisvasúton. 1977. május 3-án került át Szilvásváradra, ahol 2012. március
23-ig szállította kirándulók százezreit a Szalajka völgyében. Ekkor szállították
el a kisvasútfejlesztési nagyprojekt keretében a szombathelyi MÁV Vasjármű
Kft-be. Itt változott át Hazánk és Földünk második kisvasúti dízel-villamos
hibridhajtású vontatójárművévé.
Tegnap, azaz október 31-én debütált élesben, személyvonatok élén. Szerencsére
ma sem tett másként: óvatosan, próbaüzemben, de tisztességgel végigdolgozta
a napot. A zuhogó eső ellenére mesébe illő, színpompás táj fogadott.
HBweb
• 2012. november 8.
|