Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
NOVEMBER 4.
A kegyeleti ünnepek hosszú hétvégéjének utolsó napján, vasárnap a BKK is
lejjebb adta, a rendkívüli járatok már nem közlekedtek, csak a hagyományos
szolgáltatást végezték duplára sűrítve. Igaz, a kommunikációban minderről
egymásnak ellentmondó híreket jelentetett meg a BKK, de az utas – ha máshol
nem –, az úticélja közelében csak rádöbben, hogy hiába várja a 30B-t, 68A-t,
28B-t, stb.
A nagykörúti vágányzár utolsó napján megörökítettem néhány, a Blaha Lujza
tér ideiglenes forgalmi rendjén forgolódó villamospótlót.
Zugló megállóhelyen várva a vonatot már messziről feltűnt a klasszikus
M43-as forma. Vártam egy kicsit és meglett az eredménye. Napjainkban már
ritkaság a hagyományos román LDH, az M43-as, jelenlegi sorozatszámán 438.
Épp gépmenetben tartott Ferencvárosba a 438 148 (M43 1148).
Volt még egy apropója a mai napnak. Mint az (remélem) közismert, 56 éve
épp a mai nap fojtotta vérbe a 13 napnyi Forradalmunkat a civileket válogatás
nélkül tankokkal pusztító szovjet haderő. Az árulás és a halál aratásának
évfordulójáról Pestszentlőrinc önkormányzata emlékvillamossal kívánt megemlékezni.
A 436-os pályaszámú, közismert favázas kis motorkocsi tett meg három kört
a külső Üllői úton lévő 50-es vonalon.
Egy utcányit lejjebb vonultam és elcsíptem a BKV LHB TW6000-es villamosainak
eddig utolsó példányát, az 1609-est, amely Hannoverben 1980 és 2011 között
6154-es pályaszámon éldegélt.
Délpesten maradtam, a csepeli átjárón elcsíptem a BKV harmadik "skyblue"
Ikarus 412-esét, a BPO-234-et, valamint még néhány jószágot Pesterzsébet
szívében. Először szembesültem azzal, hogy hétvégi napokon a 148-as és
151-es vonalakat már szóló autóbuszokkal szolgálja ki a BKV és a VT Transman.
Volt itt majdem minden: Ikarus 260, 412 és Alfabusz Localo.
A gyáli és pestszentimrei 54-es és 55-ös is megrövidült a hétvégeken.
Soroksári út rendezőpályaudvarán most nem ácsorgott a Floyd magánvasúttársaság
színe-java, a fekete-rózsaszíneket egyedül egy piros, a 429 004 (LDE125
065) dízel-villamos román csoda képviselte.
Más. Emlékeztek még Sz. T., volt BKV vezérigazgató-helyettes őrült ötletére,
a főpolgármesternek bármi áron megfelelni akarás és annak harmatgyenge
BKV-s kivitelezésére a 90-es évek végéről?
Nagyjából ennyi maradt belőle:
Végül egy friss fényezésű, sérülésjavításon átesett V43, a 431 166 (V43
1166) zárta a napot.
HBweb
• 2012. november 12.
|