Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
NOVEMBER 2.
Halottak napjára hazatértem. Útközben Egerben találkoztam az aktuális,
egyetlen vonatpárra szánt 2db Bz motorral és egyetlen mellékkocsijával.
A Bzmot 234 üzemképtelenül ácsorgott az állomás végében, a mai nap csak
2/3-addal fog üzemelni a vonal. Minek is több? A példátlanul lefaragott
vonatközlekedés egyáltalán nem vonzza az utazni vágyókat és a szilvásváradi
körüljárásra is adódik majd a hat órás tartózkodásból.
Füzesabonyban elcsíptem az épp induló Omya-vonatot.
Budapestre visszaérkezve a fotózgatást a temetők könnyebb elérésére szolgáló
rendkívüli járatok fényképezésével kezdtem. Fővárosunk legterjedelmesebb
temetőjét, az Új Köztemetőt a sűrített 28-as (vagy 28A) villamoson, 68-as,
95-ös és 202E buszon túl a 68A jelzésű buszok (Határ út - Kőbánya-Kispest
- Új Köztemető) és a 28B villamosok (Keleti pályaudvar - Új Köztemető)
szolgálják ki. Ez utóbbival indult a fotózás. Gyakorlatilag a rendes 28-as
villamosok járműparkját csoportosították át a 28B-re, amíg az alap 28-ason
TW6000-es csuklós, magaspadlós és idős emberek számára nehezen megmászható
járműveket járattak.
Északra folytattam az utam, az Örs vezér terénél és a Vezér utcában csíptem
el Budapest szempontjából jelenleg legifjabb trolibuszát, az Eberswaldeből
használtan vásárolt 356-os pályaszámút, amely odakünn 1994 és 2011 között
rótta a köröket 034-es szémon.
A Puskás Ferenc Stadiontól az Újpalotai temetőig közlekedik a 130-as autóbusz,
amely a kegyeleti ünnepek okozta nagy forgalom miatt sűrűbben és szóló
helyett csuklós autóbuszokkal közlekedik.
Újpest következett és a Megyeri temető a 30B betétjáratával. Tegnap még
Ikarus 280-asokkal pörögtek, ma már csak szóló, 415-ösökre futotta. A 30-30A-30B-230-as
kombináció bőségesen ellátta az utazási igényeket, a kihasználtság nem
ütötte meg kocsinként itt sem az 50%-ot.
Itt kell,
hogy megjegyezzem egyik negatív észrevételemet.
Csak én érzem logikátlannak (komolytalan járműgazdálkodásnak), hogy a LYH-105-ös
forgalmi rendszámú, „friss fővizsgás”, alacsonypadlós, igen jó esztétikai
állapotú Citaro-t Óbuda garázs az alábbi forgalmi számba adja ki: Este
22 óra körül kezd, éjjel 990-es, utána átszerel 9:52-ig 25-ösre, majd áll
a garázsban egész nap. Mindezt a kegyeleti ünnepek idején, amikor úgy kellene
az alacsonypadlós szolgáltatás a nehezen mozgó, idős utasok részére, mint
egy falat kenyér.
E helyett pl. BPI-239-féle kapaszkodó rögzítőcsavar-hiányos, „emelt padlószintű”
rozsdatemetővel riogatják a megemlékezni vágyókat.
Megyer után ellátogattam a félig szerződéses konstrukcióban közlekedő 230-as
busz végállomására, az Aquaworld-höz. Arrafelé ritkán járván meglepett,
hogy a teljes autóbuszüzemre jellemző feszes kocsikiadással szemben e vonal
külső végpontján a buszok 55 percet ácsorognak. Ez időre a strandintézményben
tartózkodót is kialakítottak a megfáradt sofőrök számára.
Nem vártam meg a közel egy órát a visszaindulásig, úgyhogy átgyalogoltam
Káposztásmegyerre. A káposztási helyijárat esélyegyenlőségi törekvéseit
a volt berlini alvállalkozós és volt VT Transmanos Mercedes-Benz Citaro,
a klasszikus BKV-kék LYR-131 szolgálta.
Rákospalota Újpest és Nyugati pályaudvar között igénybe vettem az „S-bahn”-t,
majd Nyugatiban összefutottam a MÁV Trakció egyik Luca székével, a több,
mint egy évig V4-es nagyjavítás alatt állt és igen nehezen befejezett 431
177-es (V43 1177) szilivel. Ránézésre szép munkát végzett a miskolci műhely,
remélhetőleg a vonattovábbításban is remekel.
Este a BAH-csomópontnál még elcsíptem a SOR NB12-es szóló tesztbuszt a
8-ason és ezzel véget ért a mai nagy-nagy fotózkodás.
HBweb
• 2012. november 12.
|