Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2012.
NOVEMBER 5.
A 431 085 (V43 1085)-re készültem, de helyette a MÁV-Trakció másik kriplijét
(vmax=80 km/h – a 150-es vonalra ez is megteszi), a 154-est kaptam a Keletiben,
az Ivo Andrić nemzetközi gyorsvonat élén. Utaztam is vonatával bánatomban
egész egy állomásnyit, Ferencvárosba. Rég szimatoltam már körbe Budapest
nagyüzemű vontatási telepét, úgyhogy neki is láttam. A felhozatal közepes
volt.
A segélyvonat élén a 235-ös púpos, a sorsát romosan váró bobók, az M28
2008 új pályaszámával, a Floyd 450 004-es pályaszámú Class 86-osa és a
felújítását váró fűtőgép (volt V43-as) a VF 1186.
Ferencvárosból Újpestre bumliztam a négy napja állományba vett, Budapesten
még nullkilométeres, volt salzburgi Mercedes-Benz Citaro, a LYH-105-öst
elcsípni. Útközben a népligeti csendéletet is megörökítettem.
Angyalföldön, a Lehel úton épp a Gyöngyösi utca felé tartott a BKV jelenlegi
szóló tesztbusza, a cseh SOR NB12-es. Valamint ugyaott célszerű megtekinteni
és elszörnyülködni Európa egyik legszebb fővárosa villamosközlekedésének
nagyforgalmú váltóján...
Tehát Újpest és a várva-várt LYH-105. És még néhány tarka-barka, még az
egységes megjelenítés előtt álló Citaro: LYH-103 salzburgi, LYH-107
Torrejón
de Ardoz-i és a LYH-108 Palma de Mallorca-i színekben.
Rákospalota-Újpesten vonatra pattantam, de nem jutottam messzire, mert
az istvántelki kísértetkastélyban fotótémákat pillantottam meg.
A végnapjait élő gőzösműhely előtt állt az M31 2035 és a főbejárattal szemben,
enyhén eldugva a két volt MÁV-os és volt Hajdú Kft-s, jelenleg elvileg
a Közgép Zrt. tulajdonát képző szergej, a 4062 001 (volt A62 001és M62
168, leendő 629 001) és a 4062 003 (volt A62 003 és M62 069, leendő 629
003). A harmadik példány, a Jászvasút flottájába tartozó 4062 002 (volt
A62 002 és M62 150, M62 049) régóta hiányzik a sorból, mert 2011. április
11-én Gönyűn hajóra tették és Portugáliába szállították egy normál nyomközű
vasútvonal építéséhez segédkezni. Ki tudja, visszatér-e még...
Sebaj, itt maradt ez a két, jelenleg munkanélküli behemót az angyalföldi
giz-gazrezervátumba bújva. A gőzösműhely végén jobb sorsát várja a V43
1040, amely jövőjéről csak halovány sejtelmek léteznek. A MÁV Nosztalgia
Kft. pedig sorra újítja fel az ÖBB-től használtan vásárolt Schlieren személykocsikat.
Távozván a mindig sejtelmes kísértetkastély hasonképp sejtelmes udvarából
még az Avalával is összefutottam.
Hazafelé a Nyugati pályaudvarnál még lekaptam néhány 206-os autóbuszt annak
okán, hogy a BKK a jelen tervek szerint decembertől munkanapokon
is teljes
üzemidejű járattá kívánja varázsolni a 109-est. (Állítólag 9-es számmal...)
Végül, hazaérvén még hagytam magam elvarázsolódni a borongós, esős, hűvös,
de mégis ezerszínű ősz és a Fogas kompozíciója által.
HBweb
• 2012. november 13.
|