Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
JANUÁR 18.
Ismét hófehér nap köszöntött reánk. A közlekedési szektor egy picit már
komolyabban vette a téli felkészülést Fővárosunkban, így itt komolyabb
fennakadások nem is voltak.
Ez alól kivétel a Budai hegyvidék emblematikus és elengedhetetlen hegyivasútja,
a Fogaskerekű Vasút. Gyakorlatilag ugyanaz történt, mint Szenteste délelőttjén.
15:30-kor le kellett állítani a vonatközlekedést, mert Erdei iskola és
Gyöngyvirág között a három éve ellopott és nem pótolt betáplálási kábel
hiánya miatt a 100-as sz. felsővezetéktartó oszlopnál a felsővezetékre
(munkavezetékre) igen komoly terhelés jut. Ellenben a fagyás miatt az eljegesedett
vezetékről a vonatok kényes segédüzemi elektronikája nem tud folyamatosan
táplálkozni, így a hirtelen áramlökések okozta károk elkerülése végett
inkább letilt a védelmi rendszerük. Így hegymenetben a haladás lehetetlen,
völgymenetben is csak lehúzott áramszedővel, korábban jól feltöltött fékrendszeri
légtartállyal mehetnek.
Az üzemzavart okozó hiba konstans, régóta fennáll, három évvel ezelőtti
sorozatos betáp- és visszavezető kábel ellopására és vissza nem pótlására
vezethető vissza...
Estére már részlegesen megindult a forgalom: Városmajor és Erdei Iskola
között ismét közlekedtek a vonatok. Gyöngyvirág utcától pedig a Széll Kálmán
tér felől a 21-21A autóbuszokkal lehetett utazni. Erdei Iskola és Gyöngyvirág
utca között – épp a kritikus szakaszon kimaradt a szolgáltatás. A merészebbek
gyalog megtehették a kb. 500 méter hosszú, emelkedő, térdig havas, nehezen
járható utat.
A BKK tájékoztatása szerint Svábhegy és Széchenyi-hegy között pótlóbuszokat
nem tudtak közlekedtetni, mert a Karthauzi út és a Művész út el volt jegesedve,
rajta a buszközlekedés balesetveszélyes lett volna.
Az országos
közúti és vasúti közlekedés a Dunántúlon ellenben gyakorlatilag megbénult.
Az 1-es, 8-as és 20-as vasútvonalakon többórás késésekkel közlekedtek a
vonatok.
Az 1-es vasútvonal talán ma délután a leggyengébb pontja a hazai vasúti
személyszállításnak. A havazás és hófúvás okozta késéseken felül tovább
borzolta a kedélyeket, hogy a 4845-ös sz. vonat (Komárom-Déli 15:05-16:34)
szerelvénye (5341 048+012) műszaki hibákkal 80 percet vánszorgott, majd
Bicskén felmondta a szolgálatot.
Egy pillanatra térjünk vissza a fővárosi közlekedésre. A BKK-s matricákkal
teleaggatott, azaz a BKK arculati elemeit viselő második, frissen felújított
T5C5K villamos szerelvény akadt az utamba a 61-es vonalon, számszerint:
4139-4337. Mint ismeretes az első agyba-főbe matricázott szerelvény a 4225-4331.
A maratonira nyúló szolgálat végén akadt még egy kis fotótéma a Keleti
pályaudvaron: a 431 063-as pályaszámú (V43 1063) villamos mozdony egyike
volt máig annak a két, élő V43-as mozdonynak, amelyről még nem sikeredett
fényképet készítenem új pályaszámmal. Már ez a jég is megtört. A hivatalosan
Ferencváros állományába tartozó és általában a 150-es vonalon tehervonatozgató
gépezet a 43 percet késő IC731-es sz. vonatot továbbította Lőkösházáról
a Keleti pályaudvarra.
HBweb
• 2013. január 21.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2013 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|