Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
MÁRCIUS 31.
A mai nappal a BKV törölte állományából néhány Ikarus 260-as autóbuszát.
Db |
Típus |
Állományba
vétel |
Állományba
vétel |
Rendszámcsere |
Előző
frsz. |
Előző
frsz. |
Előző
frsz. |
Forgalmi
rendszám |
Azonosító
szám |
Állományból
törlés |
Telephely |
Megjegyzés |
1. |
Ikarus
260 46 |
1987.02.11 |
|
2000.03.26 |
|
|
BX
60-76 |
BPO-639 |
06-39 |
2013.03.31 |
BKV
• |
|
2. |
Ikarus
260 45 |
1986.11.20 |
|
2000.08.02 |
|
|
BX
60-19 |
BPI-606 |
16-06 |
2013.03.31 |
BKV
• |
|
3. |
Ikarus
260 46 |
1987.02.04 |
|
2000.09.27 |
|
|
BX
60-63 |
BPI-667 |
16-67 |
2013.03.31 |
BKV
• |
|
4. |
Ikarus
260 00 |
1985.11.02 |
2004.03.10 |
2004.03.10 |
|
BX
53-19 |
BPI-587 |
HLN-325 |
HLN-325 |
2013.03.31 |
BKV
• |
|
A mai hullás legérdekesebb példánya a HLN-325-ös. Nézzünk csak a körmére
ennek a buszocskának!
1985.11.02-án vette a BKV (először) állományába BX 53-19-es rendszámmal.
Ezt a bolygóajtós, Prága-sebességváltós Ikarus 260.00 sorozatú autóbuszt
2001.04.28-ig nyúzta annak rendje és módja szerint. 2000.09.27-től a BPI-587-es
rendszámot és 15-87-es azonosítót viselte.
Az állományból törlés után a BKV GJSz. Kft. nevezetű főműhelye (leánykori,
ismertebb nevén Sallai) bontásra, alkatrésznek megvásárolta. Ezt követően
Sallai az autóbuszt nem bontotta el, hanem a vagyonkezelőjének hozzájárulása
nélkül, saját pecsenyéjének sütögetése céljából 10, 1983-ban és 1985-ben
gyártott társával együtt, a BKV alkatrész-készletéből felújította és miután
nem akadt jelentkező e matuzsálemek bérlésére, megkörnyékezte az anyacéget.
A közpénzek szempontjából súlyosan kedvezőtlen konstrukcióval, de a Sallai
gyors vagyonhoz juttatásával a BKV visszabérelte e korábban selejtezett,
de felújított autóbuszait, amelyért a Sallai több, mint 400 Forintot követelt
megtett kilométerenként. Ebbe az összegbe csak az autóbusz rendelkezésre
állása számított bele, sem az üzemanyag költségét, sem a karbantartást,
sem pedig járművezető bérét nem tartalmazta. Ez időtájt klímás, emelt szintű
autóbuszt üzemanyaggal kiszerelve, karbantartva, járművezetővel 320...350
Ft/kilométer tarifával bárki bérelhetett.
Ez a csúnya üzleti húzás sem mentette meg a gyakorlatilag pénzmosóként
működő leányvállalatot. A csődeljárás után ez a 10+1 autóbusz a BKV tulajdonába
került. A flotta legöregebb, de korántsem legrosszabb állapotú tagjai ők.
HBweb
• 2013. április 29.
|