Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
JANUÁR 27.
Nagyjából harmincöt éve, azaz 1978. január 19-én vette Pécsett állományba
a MÁV az első, Hazánknak gyártott Studenka motorkocsit, a Bzmot 001-est
(korszerűsítése óta ez a jármű Bzmot 231-es pályaszámon fut).
Ennek örömére a MÁV-Start az épp fővizsga alatt álló, balassagyarmati Bzmot
343-as pályaszámú motorkocsi külsejét az 1978-as állapotnak megfelelően
fényezte. A járműben érdemi visszaalakítás nem történt, napjaink Bz motorkocsijaival
megegyezik utas- és üzemeltetői oldalról egyaránt. A feliratozás is a jelenleg
érvényes szabályoknak felel meg, egyedül a színterv retrós.
Itt kell megyjegyezni még egy fiaskót: ez a motorkocsi 2012. előtt sohasem
közlekedett íly arculattal. Ezt a járművet a cseh járműgyár 1980-ban készítette,
mint Bzx mellékkocsit. 1980-tól 1995-ig 50 55 24-28 743-as pályaszámmal
vontatták motoros társai. 1996.01.23-án állt forgalomba korszerűsítés és
átalakítás után, immár motorkocsiként, a több ütemben lezajlott Bz-felújítási
program részeként, már az új, sárga-vérnarancs színekben.
Részletes
állománylistákat itt találsz:
Bzmot
160...397;
Bzmot
398-420 (volt InterPicik);
6312
001 (ikermotorkocsi).
HBweb
• 2013. április 26.
|