Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
ÁPRILIS 13.
Ma tartották meg az idei esztendő első Kisvasúti Napját. Követve a 19 esztendős
hagyományt, idén is a MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton kezdődött a móka.
Az idei rendezvény inkább a családos, kirándulós látogatók kedvére lett
szervezve, a szakmai oldal egy kicsit háttérbe szorult. Időm híján csak
kora délután a hűvösvölgyi vontatási telepre tudtam ellátogatni.
Öröm volt látni, hogy a vasút két, civil erőkkel megújuló üdvöskéje, az
Mk49 2006 és az M4-es mozdonyok jól haladnak, előbb-utóbb működőképes lesz
mindkettő.
Továbbá megtekinthettük a harmadik korszerűsített FAUR L45H dízel-hidraulikus
mozdonyt, az Mk45 2002-est. 2011. decemberében szállították el a szombathelyi
MÁV Vasjármű Kft-be és több, mint egy évvel rá, 2013. április 5-én tért
haza onnan, a negyedik felújuló mozdony, a 2005-ös elszállításának fordultával.
A Gyermekvasút műszaki csapata végzi el -az amúgy már üzemképes- mozdony
készre szerelését, a lakatosmunkákat és a fényezést, majd ezt követően
kerül sor a hatósági vizsgára és a forgalomba állításra. Információim szerint
a második felújított mozdony, a 2004-es mintázatát kapja meg.
A szégyenletes Közlekedési D-eform jegyében 2009. december 12-én megszüntetett
Kecskeméti Kisvasútról 2011. december 9-én, tehát két évnyi enyészet után
„mentettek át” 2 darab BDax típusú, poggyászteres Bax kocsit a budapesti
Gyermekvasútra.
Az 1958-as évjáratú, felújításra szoruló, de nagy jövő előtt álló, perspektivikus
BDa-w 25-01 611 és 612-es pályaszámú kocsikkal a Gyermekvasútnak az a célja,
hogy kerékpárokat és kerekesszékeket szállíthassanak rajta a kirándulók,
illetve a rászorulók. A (volt) csomagtérbe kerékpár-támokat és kerekesszékek
rögzítésére alkalmas eszközöket és kihúzható rámpákat szereltek. Sőt, a
Gyermekvasút az egész kicsikre is gondolt, hisz a rámpákon a babakocsikat
is könnyűszerrel ki- és be lehet pakolni, sőt, még pelenkázóasztalt is
kialakítottak.
A 612-es pályaszámú kocsi gyakorlatilag elkészült, a 611-es is hamarosan
hadrafogható lesz. A gond egyedül az, hogy a MÁV szervezeti átalakítása
csúszik, a Vasútüzem nem kívánja kétszer levizsgáztatni a kocsikat (azaz
egyszer feleslegesen), amely természetesen többletköltséggel járna. Úgyhogy
bízzunk a bürokrácia gépezetének lassú, de biztos mozgásában, hogy mihamarabb
meghódíthassák e két kocsit az arra méltók és rászorulók.
A
tegnap már megénekelt kitérőcsere a Déli pályaudvaron gőzerővel zajlik.
Este le is zárták az első nyolc vágányt, így a késő esti vonatközlekedés
a 9...12. vágányokra szorítkozódott.
A helyzetet súlyosbította, hogy ma éjszaka is hurkolgatják a kelenföldi
pályaudvar felett a felsővezetéket (Luca széke tempójában), tehát a késő
esti vonatok ma is dízelvontatással és átszállással közlekednek.
A „móka” még mindig nem ért véget. A dízel ingavonat (418+3 Bhv+BDt), amely
a 4921-4858-as sz. vonatokat teljesítette (volna) Déli pályaudvar és Budaörs
között, el sem tudta hagyni a Nyugati pályaudvart és Desiro motorvonatból
is csak a szokásos három érkezett. És hogy folytassam: az egyik fordulónál
a vontatási szolgáltató szervezte alul az életet. Így nem maradt más, mint,
hogy a Pusztaszabolcsig közlekedő, 23:00-kor induló 4148-as vonatot a Déli
pályaudvartól Hárosig rendhagyó járművekből kellett kiállítani: 628 (M62)
és három kocsi (2 Bko + 1 By). Igazi csemege – ínyenceknek.
HBweb
• 2013. május 4.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2013 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|