Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
ÁPRILIS 1.
Bolondok napján a MÁV és leányvállalatai is viccelődtek egy cseppet. Bár,
ezt a tréfát komolyan gondolták.
A szokásos, kelenföldi éjszakai felsővezeték-átalakítás miatt a későesti
vonatok továbbra is budaörsi vagy hárosi átszállással közlekedtek. Azaz
a Déli pályaudvarról az említett állomásokig dízelvontatású vonatok közlekedtek
és átszállás után utazhattál a jól megszokott Flirttel.
A dolog pikantériája csak az volt, hogy a ma esti munkálatok elmaradtak,
a felsővezetéket nem kapcsolták ki. A dízelezést viszont megtartották.
A nyugati pályaudvarról meg is érkezett (kivételesen majdnem időben és
majdnem végig üzemképesen) a két Desiro motorvonat (6342 017 és 020), valamint
két "csörgős ingavonat" a 142-es vonalról: a 418 177 és a klasszikus színű
M43 2143-asokkal az élen.
A mozdonyvezetők vezénylése a vontatási szolgáltatónak gyakran okoz nehézséget,
így volt ez ma is: a Desiróra olyan mozdonyvezetőt vezényelt, aki nem rendelkezik
az adott típusra ismerettel. Sebaj, meg lett hekkelve a rendszer: a zizegő
felsővezeték alatt dübörgő dízelek közé becsusszant egyetlen fordulóra
egy Flirt motorvonat is...
Ma, azaz 2013. április 1-én a BKV a tavaly, december 31-én forgalomból
kivont, de három, állományból nem törölt ZIU 9-es trolibuszát átminősítette
egyéb járművé. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy három hónapnyi aktív
passzivitást követően a...:
• 927-es már hivatalosan is nosztalgiajármű, feladatát nem kell nagyon
ecsetelnem,
• 929-es és 938-as pedig belszolgálati jármű, feladata zord téli éjjeleken
járni a hálózatot és az áramszedőjére grafit helyett felerősített acél-betéttel
leverje a jeget a felsővezetékről. Az eljegesedés okozta áramingadozásra
a korszerű járművek finom elektronikája kényes, de a ZIU 9-féle kőbaltának
ez meg se kottyan.
HBweb
• 2013. április 29.
|