A
tegnapi szombathelyi fuvar fordultával mára virradóan érkezett vissza
Hűvösvölgybe félkészen a harmadik korszerűsített Mk45-ös mozdony, a 2002-es.
A kép illusztráció,
az ominózus mozdonyt még felújítása előtti állapotában ábrázolja. A trélerről
lerakásról és a szállításról nincsenek felvételeim.
Megkezdődött a Baross tér végső formájának kialakítása. A közösségi tér
alapelv ismét győzedelmeskedett a tömegközlekedési csomópont filozófiája
felett, így ismét nem a „szakma”, hanem a populizmus győzött. Lesz egy
újabb funkcionálisan használhatatlan, de ideig-óráig tetszetős közterünk.
Az átépítés jegyében hónapokra lezárták a Keleti pályaudvar főbejáratát
és a pénztárcsarnokba kívülről vezető lépcsőt. A nagyforgalmú pályaudvar
megközelíthetősége - ha átmenetileg is - súlyosan csorbát szenvedett.
Egyéb teendőim közepette a Stadion Autóbuszpályaudvarra sodort a szél és
ott is körbenéztem picit:
Távozóban beleszaladtam egy komolyabb forgalmi zűr-zavarba: egy diplomata
rendszámos személygépkocsi ütközött egy földi halandóéval. Mint az ismeretes,
a DT-rendszám bizonyos előjogokkal és mentességekkel halmozza el annak
használóját a közlekedésben is. Annak rendje és módja szerint ez a koccanás
és a részletes helyszínelés megbénította a Stefánia utat és a 75, 77-es
trolibuszok forgalmát.