A mai nap vette állományába a BKV a 360-as pályaszámú Gräf&Stift NGE
152 M17-es típusú trolibuszát. Ez a jármű 1993.08.07-től 2011-ig Eberswaldeben
szolgált 011-es pályaszámmal.
2013. április 13-tól 14-ig a Déli pályaudvaron a 39-es és 42-es sz. kitérőket
kicserélték. A teljes kibontással és beépítéssel egyetemben a budai fejpályaudvar
életét jól felbolygatták. A munkálatokban részt vevő Platov darut Szolnokról
a 628 120-as (M62 120) szergej hozta el.
A művelet előkészítését már ma este megkezdték – jócskán megzavarva a Déli
pályaudvar vonatközlekedést és a szerelvények fordítását...
Tegnap, azaz 2013- április 11-én, 12:24-kor kisebb vasúti baleset történt
a Keleti pályaudvar hatodik vágányán. 12:24-kor a megérkezett és már utasok
nélkül álló, 15. sz. vonat (Tisza expressz) szerelvénye engedély nélkül
megkezdte a kitolást. Ekkor járt rá az állomási tolatómozdony, a 460 036
(V46 036) és összeütköztek.
Az ütközésben 6 fő (közülük 3 ukrán/ orosz állampolgár) könnyebben megsérült,
valamint a Tisza expressz teljes szerelvénye és a 480 001-es pályaszámú
TRAXX villamos mozdony javításra szorult.
Ezért a 16-os sz. Tisza gyorsvonaton nem közleketnek Csapig hálókocsik,
odáig belföldi kocsikkal pótolja hiányukat a MÁV-Start. Csaptól Moszkváig,
az 1520 mm-es nyomközű hálózaton az Ukrán Vasút biztosított másik szerelvényt.
A kép illusztráció,
a balesetben megsérült vontatójárműveket ábrázolja – békeidőben.