Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
JÚNIUS 20.
Az árvíz okozta károk helyreállítása az 1-es vasútvonalon még javában tart
(a folyamat végdátumát még csak tippelik a szakemberek), a villamos motorvonatok
karbantartása viszont időközben le-lejár.
Mint ismeretes,
a Flirt (5341) és a Talent (5342) motorvonatok karbantartását a pusztaszabolcsi
műhelyében végzi a svájci Stadler járműgyár magyar leányvállalata.
Tehát Almásfüzitő és Komárom között továbbra is járhatatlan a pálya. A
MÁV-Start és a karbantartó cég szakemberei azon döntésre jutottak, hogy
a karbantartásra bekért járműveket dízel előfogattal, üzemi célú vonatként
a nem villamosított Komárom - Kisbér - Bodajk - Székesfehérvár - Börgönd
útvonalon juttatják el Pusztaszabolcsra. A múlt héten már két efféle oda-vissza
menet is lezajlott, ámbár én csak a mai alkalmat (2013. június 20.) tudtam
megörökíteni.
Ma a 478 233 [M47 1233, M43 1037] vontatta az 5341 053, 003, 5342 007 és
008-ból álló hosszú piros kígyót.
Odaútban Komárom felé: az InterCity és Railjet vonatokat Tatabánya és Győr,
a belföldi gyors és személyvonatokat pedig Almásfüzitőtől pótolták buszokkal.
A közúti felhozatal igen változatos: a Vértes Volán tartalékflottáján kívül
a környékbeli magánzók is hasítottak pár szeletet a tortából. A gátépítéshez
a szelídebb rabokat is bevetették, így tűnt fel az RR 10-53-as rabszállító
Iveco.
Ezerrel dúl a nyár, hazafelé még elcsíptem néhány „Caterpillar-hangon”
zümmögő északi-parti balatoni sebesvonatot.
HBweb
• 2013. november 11.
|