Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
JÚNIUS 9.
Mára virradóan a budai Bem rakpartot érdekes járműkavalkád lepte el. Az
áradás tetőzésével veszélybe kerülhet a H5-ös HÉV Batthyány tér - Margit-híd
közötti kéreg-alagútja. Fennáll a veszélye annak, hogy a medrét a nyomásával
szétfeszíteni kívánó Duna az alagút födémszerkezetét oldalirányból összeroppanthatja.
Ezt elkerülendő a Katasztrófavédelem azt a döntést hozta, hogy nehéz gépjárművekkel
meg kell terhelni a kritikus szakaszon az alagút tetejét.
E célra BKK-s és FKF-es munkagépeket, kukásautókat és bizony-bizony: BKV-s
autó- és trolibuszokat szállítottak a helyszínre. A tervek szerint csak
állományból törölt, vagy tartósan leállított járművekkel lepték volna el
a homokzsákokkal is jó vastagon megrakott rakpartot. Nem sikerült kellő
mennyiségű már nem élő autó- és trolibuszt a helyszínre varázsolni (értsd:
mozgás- vagy mozgatás képessé tenni), ezért aktív BKV-járművek is beálltak
a sorfalba. Sőt! a helyszínre vezényeltek öt, leendő fővárosi autóbuszt:
a Genfből, használtan (botrányosan) beszerzett Volvo7700A csuklósok öt
példánya a 25-ből (MHK-901...925) is nyomta az aszfaltot.
A közlekedésbarátok és a bámészkodók körében a legnagyobb sikert mégis
a Szilveszterkor kivont ZIU-9-es trolik poszthumusz szereplése aratta.
Részt vett továbbá a két éve leállított, valaha 199-es pályaszámmal, ZIU-9-es
elektronikával, majd később Ganz berendezésekkel, már 283-as pályaszámon
közlekedő Ikarus 280-as troli. Ezt az erőteljesen megbontott járművet a
BKV 2013. június 12-én törölte is az állományból.
Már nyílt titok, hogy a még ma is megbízható és korszerű Ganz elektronikát
nem hagyják elenyészni, hanem újjáépített Ikarus 412-es karosszériákba
szándékoznak beépíteni, így nyerve szóló, alacsonypadlós trolibuszokat.
A H5-ös jelzésű Szentendrei HÉV ideiglenesen a Margit-híd, felszíni csonkavágányról
indult. Volt időszak, amikor az áradás miatt tovább kellett nyesni a bejárható
vonalhosszán.
A HÉV-et és a teljesen körbezárt Batthyány téren áthaladó M2-es metrókat
pótolandó a BKK M2H5-ös jelzésű metró- és HÉV-pótló járatot indított a
Széll Kálmán tér - Batthyány tér - Szentlélek tér útvonalon.
Fotózgatásom közepette a Széll Kálmán téren két jó, öreg Ikarus 256-os
is átrongyolt, az LPY-362 és az LPY-363 (volt GYT-609):
Az est ismét Szilvásváradon köszöntött rám. A délutáni, Budapest - Eger
- Szilvásvárad - Kazincbarcikai járatot most épp nem az ózdi Higerek egyik
példánya, hanem az igen kalandos életúttal megáldott/ megvert FLR-812 teljesítette.
Röviden, tömören: Irizar InterCentury I4-esként gördült ki a gyárból 2006-ban,
majd 2006.08.08-tól 2009.02.11-én Egerlövőn bekövetkezett balesetéig rendületlenül
ingázott a Borsod Volán színeiben Miskolc és Szeged között.
A
balesetről a Borsod Online is írt.
A halálos áldozattal is járó balesetben az autóbusz is súlyosan sérült.
Felmerült, hogy selejtezik, de az akkor még épp nem hanyatló Alfabusz elvállalta,
hogy helyreállítja a raktárában található Volvo és kétes eredetű alkatrészeiből
és ez alkalomra gyártott idomokból a járművet. Így is lett, széles e Világon
nincs még egy ehhez fogható autóbusz.
A kép archiv,
az ominózus járművet baleset előtt, eredeti Irizarként ábrázolja, 2008-ban.
HBweb
• 2013. június 26.
|
|
Közreműködésed
és megtisztelő figyelmed köszönöm!
Az oldalt
Hajtó
Bálint készítette
© 2013 •
HBweb.hu
|| balint.cyberhungary.net
|| PCNetsol.com
|