Van Hazánkban még egy város Budapesten kívül, ahol a tömegközlekedés, azon
belül is a járműpark helyzete kritikus, összeomlás előtt áll. Pécsett nem
húsz évnyi elhanyagoltság vezetett a mai állapotokhoz, hanem csak a 2000-es
évek közepe, amikor a közvagyonukat, az autóbusz járműparkot átjátszották
magánkézbe.
MIY-695
MIY-696
MIY-697
MIY-698
Gyenge fényviszonyok gyönyörű együttállással Kelenföldön 2013. április
16-án:
A Kárpát Vasút tavaly tett szert az 1957-es évjáratú Nohabjára, amely a
magyar szabványok szerint a 459 021-es pályaszámot kapta. Az igen leharcolt
veterán gépezetet az elmúlt hónapokban Dombóvárott felújították és a korábbihoz
hasonló színeket kapott, a magyar trikolorral ízlésesen kiegészítve.
Az alkalmi együttállás másik szereplője a DB Schenker Romania 478 001-es
pályaszámú (volt 40 2001) 2008-as évjáratú Softronic Phoenix-e. Az ideiglenesen
az MMV-nél is megfordult román mozdonycsoda ismét Hazánkban tette tiszteletét
– egyelőre általam ismeretlen okból.
Szintén Kelenföldön múlatta az idejét a Magyar Vasúttörténeti Park 20-as
Nohabja.