Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2013.
MÁJUS 17.
2013. május 17-én, 0:50-kor indult útnak Szombathelyről Madéfalvára a Csíksomlyó
Expressz. Útközben Budapesten, a Keleti pályaudvaron egyesült a Székely
Gyors szerelvényével, így a népszerű pünkösdi zarándokvonat egyesítve közlekedett.
E célra nemrég avatták fel Mátyás király tiszteletére a MÁV-Trakció friss
„werbelok”-ját, a 480 005-ös pályaszámú 2011-es évjáratú TRAXX villamos
mozdonyt. Ez, a román vasút hálózatán korlátozás nélkül közlekedő mozdony
továbbította a vonatot a CFR villamosított hálózatán.
De felsővezeték nem mindenhol áll rendelkezésre: kis Hazánkban Püspökladány
és Biharkeresztes, Párciumban és Erdélyben pedig Biharkeresztes és Kolozsvár
között volt szükség a dízelek erejére.
A 15 kocsis vonatot Püspökladány és Biharkeresztes között a MÁV Trakció
628 324-es korszerűsített szergej (ex-M62 324, ex-M62 211), valamint a
kocsik energiaellátása végett a 418 154 (ex-M41 2154) továbbította a 16
kocsis vonatot.
Biharkeresztestől Kolozsvárig a CFR Călători 62 0693-as EPC 060 DA típusú
Sulzere és a 65 0989-es (ex-62 0989) GM motoros, korszerűsített EPC 060
DA mozdonya vontatott.
A felvétel a biharkeresztesi vasútállomás és az országhatár között készült
a különvonatról.
A délelőtti, nyílt vonali fotótéma indokolta, hogy hajnalban keljek útra.
Kelenföldről Zuglóba a 918-as éjszakai járattal utaztam.
Szolnokon és Püspökladányon át értem el a biharkeresztesi határállomásunkra.
A Jászságban köszöntött rám a hajnal, elsuhant a vonatom a teljes rekonstrukció
alatt álló törökszentmiklósi állomáson.
Püspökladányban
a pályafelújításon, dacára a műemlék-voltának „bérmunkában” vesz részt
az első bobó [M424 5001 » A25 001 » BHÉV 732 » M44 209; 1954] és belépő
tehervonattal érkezett a Magyar Magánvasút 609 007-es EPC 060 DA típusú
Sulzer-je [60-0154 » 609 007].
Püspökladány két helyijárati autóbusza is felvonult, az ex-volánbuszos
Ikarus 260.32-es LYP-598 [BY 93-45 » ELK-708; 1989] és a LYP-673-as, testvérvárosi
adomány gyanánt érkezett, autóbusszá alakított VolksWagen T4-es furgon.
Valamint már tettrekészen várta a Székely Gyorsot a feljebb említett két,
kijelölt dízelmozdony.
Visszatértem Püspökladányba és onnan Debrecen felé vettem az irányt. Debrecen
már két éve a villamosépítés lázában ég, a nyári szünet kezdetekor bontják
szét, újítják fel és bővítik ki a Nagyállomás előtti villamos végállomást.
A Kálvinista Rómában lencsevégre akadt még a 401-es pályaszámú, forgalomban
ritkán látható Ikarus 280T, néhány Alfa Cívis 12 és 18, Hajdú, Körös Volános
helyközi és magán autóbuszok, valamint a Train Hungária által bérelt EPC
040 EA [40-0437 » 400 437] és EPC 060 DA [60-0882 » 600 882].
HBweb
• 2013. november 7.
|