Június 30-án este végezték el az előkészületi munkálatokat és július 1-én
üzemkezdettel (amely fogalom a nonstop üzemű nagykörúti villamosvonalon
nehezen értelmezhető) kezdődött az idei nyár budapesti villamosfelújítási
dömpingje.
Először a 4-es és 6-oson újul meg az igen megviselt pálya az Oktogon és
a Rákóczi tér között. A villamosok nappal a Széll Kálmán tér és Oktogon,
valamint Rákóczi tér és Újbuda központ / Móricz Zsigmond körtér között
közlekednek. A fennmaradó szakaszon: (Nyugati pályaudvar) Oktogon és Rákóczi
tér között 4-6V jelzésű pótlóbuszokkal utazhatsz / vánszoroghatsz a dugóban.
Éjszaka a 6-os villamos teljes vonalán átszállásmentesen 6V jelzéssel pótlóbuszok
közlekednek.
BKK grafika
• kattints a képre!
A mától július
27-én, üzemkezdetig tartó megosztottság a közlekedésbarátok számára is
kínál csemegét: a felső szakaszon (Széll Kálmán tér) vegyesen közlekednek
Combinok és csatolt Ganz csuklósok. A rendes, vonali fotózáson felül a
kocsiszínmenetek is izgalmasak. A Ganz csuklósokat Kelenföld kocsiszín
adja forgalomba, ezért korareggel és este duplán csörömpölő csuklósok verik
fel a Tabán és Krisztinaváros csendjét. A felvételen egy műszaki hiba miatt
napközben kocsiszínbe tartó csatolt egység látható.
Késő este a Déli pályaudvar bágyadt csendjét hirtelen zubogás verte fel.
A Kosciuszko Tádé utcában egy szerencsétlenül forgolódó gépjármű kiütötte
a pályaudvar esetleges oltására épített tűzcsapot. A két emelet magas szökőkút
46 percen keresztül ontotta magából az ivóvizet, mire a Vízművek elzárta
a
tűzcsaphoz vezető csövet. Akinek van kedve, kiszámolhatja, hogy nagyságrendileg
hány köbkilométernyi friss, tiszta víz vándorolt az utca átmosása után
a csatornarendszerbe.
Csak tájékoztatásképp: az üveggömböm szerint néhány évtized múlva háborúkat
vívunk majd az éltető vízért...