HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 
AKTUÁLIS CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!
AKTUÁLIS
2011. JÚNIUS 17.
   A mai nap közlekedett utoljára közforgalomban (!) a Ganz MÁVAG DMV motorvonatai, ismertebb nevükön az MD mot-ok. A rendhagyó szerkezetű motorvonatok első két példánya 1970.03.06-án és 11-én lépett a MÁV kötelékébe, az utolsó, a 3042-es pedig 1975.04.11-én. Eme könnyűszerkezetű mozdonyból (poggyász-motorkocsi), első- és másodosztályú személykocsikból és aggregáttal felszerelt vezérlőkocsiból álló motorvonatokhoz hasonló járműveket gyártottunk Brazília, Egyiptom, Görögország, Jugoszlávia, Szíria, Szudán, Tunézia, Új-Zéland és Uruguay számára is.

   E barátságos, de hosszú távon „utazhatatlan”, kellemesen vezethető, de körülményesen fenntartható dízel-hidromechanikus motorvonatokat a 2000-es évek elején kezdték kivonni a forgalomból. Az elmúlás sorát 2000.07.01-én Szegeden súlyos balesetben megrongálódott 3029-es kezdte, majd lassacskán álltak le mind a mozdonyok, mind a személy- és a vezérlőkocsik. 2003 óta nem továbbítottak elsőosztályú, Ax kocsikat, majd a példányszámuk annyira megfogyatkozott, hogy 2004-ben Szentes környékéről, majd 2009-ben Pécs térségéből tűntek el.
   Utoljára Debrecen körzetében eregették jellegzetes bársonyos röfögés mellett füstjüket. 2008 óta félévről félévre hosszabbítgatták meg aktív napjaikat, mígnem ma, azaz 2011. június 17-én szállított utoljára közforgalmú vonatként utasokat.

   2010-ben, a Magyar Vasúttörténeti Park tizedik évfordulójára a 3017-es mozdonyt, a Btx 025-ös vezérlőkocsit és még két mellékkocsit eredeti színterv szerinti fényezést kapott, de sem vázszerkezetét, sem gépészeti berendezéseit, sem berendezéseit nem újították fel, gyakorlatilag a forgalomból kivont, elég rossz állapotban, üzemképtelenül várja sorsát. A 3002-es mozdonyt, mint a két prototípus egyikét pedig utolsó forgalmi állapota szerint őriznek – egyelőre.





   A mai nap a Debrecen - Sáránd - Nagykereki vonalon teljesített utoljára szolgálatot az MDmot 3006 - 2005 049 Bx - 2005 050 Bx - 2705 016 Btx szerelvény a 36710-36749-36722-36715-36724-36713 fordulókban. Az utolsó vonatpár előtt Szécsey István volt Ganz-főmérnök, valamint korabeli üzemeltetők emlékeztek meg a negyvenéves leköszönő sorozatról és ezt követően feldíszítették a szerelvényt. 17:50-kor pedig az MD-korszak véget ért.














   A cívis város nem csak az MD-vel csábított fotózásra, hanem a 480 002-es pályaszámú Bombardier Traxx vadonatúj villamosmozdony által vontatott IC654-es sz. kör-IC, a Floyd vasúttársaság 609 002-es pályaszámú EPC 060DA típusú „Sulzer” dízelmozdonya, valamint az ÖBB tulajdonában álló, jelenleg a Rail Cargo Hungária által bérelt 1116 003-as pályaszámú Siemens ES64-es sorozatú „Taurus” villamosmozdonya által vontatott tehervonatok.




   A városi közlekedés is tartogatott szép és döbbenetes momentumokat. A 2009. július 1-től a helyi autóbuszközlekedést üzemeltető Cívisbusz Konzorcium autóbuszokat rendelkezésre bocsájtó alvállalkozója, az Inter Tan-Ker Zrt. futásteljesítményének megrendelése az utóbbi egy évben sajnálatosan csökkent, a tömegközlekedés visszaszorult. A szerződés ellenben kötelező erejű, ezért idén áprilistól hétvégi napokon szünetel a trolibuszközlekedés helyettük autóbuszok pöfögnek nagy fogyasztású Euro 5-ös dízelmotorokkal. Dacára mindez annak, hogy a trolibuszaik több, mint 90%-a önjáró üzemre alkalmas.




   Ezt a folyamatot most tetézték: a vakáció beköszöntétől, azaz a mai naptól először július 4-ig, valamint augusztus 5-től 31-ig munkanapokon is (!) szünetel a trolibuszüzem. Ezen időszakban a teljesítmény-kompenzáción túl a felsővezeték-rendszerbe nagy sebességgel (40-50 km/h) járható, korszerű váltókat szerelnek fel. Igaz, az önjáró trolibuszoknak köszönhetően emiatt sem lett volna indokolt a teljes üzemszünet elrendelése.

   A DKV ettől függetlenül ünnepelni készül. Holnap a villamosvonalukon felvonul a járműparkjuk színe-java, a 260-as nosztalgia motorkocsi (ex-budapesti 2964-es), valamint az 1884-1984-es, beszédes pályaszámú ikerkocsik (ex-budapesti 2568 és 2572-es). Továbbá egy 2009-ben beszerzett különlegességük, a nagyon ritkán utcára merészkedő, belszolgálati járműként szolgáló 205-ös pályaszámú (a szintén Budapesten szolgált ex-3403, 7662 - oktatókocsi) kétirányú UV-motorkocsi.



A 2009. július 1. óta már csak a helyközi és távolsági autóbuszközlekedést üzemeltető Hajdú Volán, miután a helyközivé alakítható volt debreceni helyi kocsikkal „vérfrissítette” járműparkját, tavaly év végén és idén új járművek beszerzésére adta a fejét. Ikarus-ARC E127-es szóló és Volvo 7700A csuklós buszokat szerzett be. 




HBweb • 2011. június 18.
Hírek-Beszámolók Címlapra
Kapcsolódó oldalak:
FG1322 (2011. júniusi vegyesfelvágott) * HBweb Fotogaléria /2011. őszéig/
Korábbi aktualitások:
  • 2011.06.152011.06.142011.06.132011.06.112011.06.102011.06.092011.06.082011.06.072011.06.062011.06.052011.06.042011.06.032011.06.012011.05.312011.05.302011.05.292011.05.282011.05.272011.05.262011.05.242011.05.232011.05.222011.05.212011.05.202011.05.192011.05.152011.05.122011.05.112011.05.102011.05.082011.05.072011.05.062011.05.042011.05.032011.05.022011.04.302011.04.292011.04.282011.04.272011.04.262011.04.252011.04.232011.04.212011.04.202011.04.192011.04.172011.04.162011.04.142011.04.132011.04.092011.04.062011.04.052011.04.032011.04.022011.03.242011.03.202011.03.172011.03.152011.03.142011.03.112011.03.082011.03.072011.03.062011.03.052011.03.032011.03.012011.02.272011.02.252011.02.222011.02.212011.02.202011.02.192011.02.182011.02.172011.02.122011.02.092011.02.052011.02.042011.02.012011.01.302011.01.292011.01.282011.01.272011.01.232011.01.202011.01.152011.01.142011.01.062011.01.042011.01.022010.12.312010.12.292010.12.282010.12.262010.12.242010.12.232010.12.182010.12.172010.12.162010.12.152010.12.142010.12.112010.12.092010.12.062010.12.052010.12.042010.12.032010.11.292010.11.282010.11.272010.11.252010.11.242010.11.202010.11.172010.11.142010.11.132010.11.102010.11.092010.11.082010.11.062010.11.052010.11.042010.11.032010.11.022010.11.012010.10.312010.10.302010.10.282010.10.252010.10.232010.10.152010.10.122010.10.112010.10.102010.10.092010.10.082010.10.032010.10.022010.10.012010.09.302010.09.292010.09.272010.09.262010.09.252010.09.242010.09.222010.09.202010.09.192010.09.182010.09.172010.09.112010.09.092010.09.062010.09.052010.09.042010.09.032010.09.022010.08.312010.08.292010.08.242010.08.232010.08.222010.08.212010.08.202010.08.192010.08.162010.08.132010.08.122010.08.092010.08.08  • 2010.08.072010.08.062010.08.052010.08.032010.08.012010.07.302010.07.272010.07.262010.07.242010.07.232010.07.21 • 


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldaltHajtó Bálint készítette
© 2011 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com