Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
AKTUÁLIS
2011.
ÁPRILIS 27.
A 2011-es menetrendváltástól a ZSSK helyett a cseh közösségi közlekedési
magántársaság, a Regio Jet fogja üzemeltetni a Szlovák Vasút csallóközi
vonalát, a 131-est (Pozsony - Dunaszerdahely - Komárom). Komárom alatt
– természetesen – a Duna északi partján álló várost, mai nevén Komarno-t
értjük. A szolgáltató április 26 és 28 között egy kölcsönkapott dízel Talent
motorvonattal és 50 centes jegyárral kampányol. A Prignitzer Eisenbahn
(95 80 0) 643 360-0 + 643 860-9-es pályaszámú, VT 2.12-es azonosító számú
motorvonata 2011.03.09-én gördült ki a gyárból, a kampány végeztével Berlin
elővárosi forgalmában vesz majd részt.
Ilyen motorvonatokkal veszi át a közlekedést a Regio Jet 2011. decemberétől.
Ennek apropóján szétnéztem egy kicsit mindkét Komáromban és a Csallóközben.
Komáromban mindig lát valami újat az ember, ha mást nem is, de átrendszámozott
Credo LC9,5-et (HWN-757 » LVK-811), illetve az államvasúti tolatószolgálatot
felváltó V100-ast a Logistic Center Hungary égisze alatt.
Az ősi Komáromban az állomás felé útba esik nagyszerű színművészünk, a
2007-ben elhunyt Kaszás Attila szobra. Mindig megállok egy picit, tisztelettel
emlékezni rá.
Az állomásra érve érezhető, hogy az vasúti áruszállítás a tót atyafiaknál
is a mélyponton van. Előfordul, hogy napokig nincs tehervonat a magyarországi
Komárom felé, a kikötőbe is ritkán továbbítanak kocsikat. Egyetlen bardotkával
(751 062) az április elején a Déli
pályaudvaron is feltűnt Révkomáromi Vasútmodellezők különkocsiját tologatták.
Valami zűr lehetett a motorkocsik üzemkészsége körül, ugyanis a 14:34-kor
Pozsonyba induló motorvonat vontatójárműve 14:20-kor érkezett az érsekújvári
személyvonat mögé kapcsolva. Rövidke tolatás után rájátr az őt már régóta
váró mellékkocsikra és hat perc késéssel el is indult a vonatom. A vonalon
a bő menetrendnek köszönhetően ez a késés Dunaszerdahelyig kiegyenesedett.
Dunaszerdahely, járásközpont állomáson a fehér Talenten kívül egy 742-es,
két AWT-s 741-es mozdony (741 508 /ex-740 878/ és 741 509 /ex 740 601/)
henyélt és néhány 812-es vontatta motorvonat járt-kelt.
Útközben érdekes fototémákba akadtam: Hegyéte megállóhely közelében egy
jó kis Ikarus 250-es pihengetett, Dunaújfalun pedig egy elbontott Ikarus
553-as várta a lángvágót.
HBweb
• 2011. április 28.
|