Tisztelt Olvasóm,
kedves Barátom!
JÁRMŰÁLLOMÁNY
A második
villamosüzem
1973-tól
napjainkig
SGP
VILLAMOS MOTORVONATOK | BELSZOLGÁLATI JÁRMŰVEK |
NOSZTALGIA
JÁRMŰVEK |
FUTÁSTELJESÍTMÉNY | NAGYJAVÍTÁSOK
Az 1973.
augusztus 20. óta közlekedő villamos motorvonatok völgyoldalról egy motorkocsiból
(típus: SGP G/T1G, pályaszám: 51...57), hegyoldalról pedig egy vezérlőkocsiból
állnak (típus: SGP S/T1W, pályaszám: 61...67). A szerelvény megbontható,
de üzemszerűen csak e kétkocsis egység szállíthat utasokat. Az esetek döntő
többségében a motorkocsik a „hozzájuk tatrozó” vezérlőkocsival közlekednek
(pl. 51 » 61; 52 » 62, stb...)
Az SGP motorvonatokról
részletes műszaki adatokat – egyelőre még – a Fogaskerekű Vasút régi honlapján
találsz: Fogas.Cyberhungary.net.
SGP
VILLAMOS MOTORVONATOK
Foto |
Típus |
Állományba
vétel |
Korszerűsítés |
Előző
pályaszám |
Előző
pályaszám |
Pályaszám |
Tulajdonos |
Telephely |
Gyári
szám |
Életút |
Megjegyzés |
|
SGP
G/T1G |
1973.08.09 |
2005.12.16 |
|
|
51 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
RÉSZLETESEN
» |
|
|
SGP
G/T1G |
1973.08.10 |
2013.05.. |
|
|
52 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
RÉSZLETESEN
» |
2010.11.29-től
J1+K nagyjavításon |
|
SGP
G/T1G |
1973.08.09 |
2010.12.12 |
|
|
53 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
RÉSZLETESEN
» |
|
|
SGP
G/T1G |
1973.08.11 |
2006.12.20 |
54 |
52 |
54 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
70021 |
RÉSZLETESEN
» |
|
|
SGP
G/T1G |
1973.08.10 |
2009.01.16 |
|
|
55 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
RÉSZLETESEN
» |
|
|
SGP
G/T1G |
1973.08.09 |
2004.12.29 |
|
|
56 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
RÉSZLETESEN
» |
2012.01.03-tól
leállítva |
|
SGP
G/T1G |
1973.08.14 |
2011.11.30 |
|
|
57 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
RÉSZLETESEN
» |
|
|
|
SGP
S/T1W |
1973.08.09 |
2005.12.16 |
|
|
61 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
|
|
|
SGP
S/T1W |
1973.08.11 |
2013.05.. |
|
64 |
62 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
70013 |
|
2010.11.29-től
J1+K nagyjavításon |
|
SGP
S/T1W |
1973.08.09 |
2010.12.12 |
|
|
63 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
|
|
|
SGP
S/T1W |
1973.08.10 |
2006.12.20 |
|
62 |
64 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
|
|
|
SGP
S/T1W |
1973.08.10 |
2009.01.16 |
|
|
65 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
|
|
|
SGP
S/T1W |
1973.08.09 |
2004.12.29 |
|
|
66 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
|
2012.01.03-tól
leállítva |
|
SGP
S/T1W |
1973.08.14 |
2011.11.30 |
|
|
67 |
BKV |
BKV
• Városmajor |
|
|
|
BELSZOLGÁLATI
JÁRMŰVEK
Foto |
Típus |
Állományba
vétel |
Átalakítás |
Előző
pályaszám |
Pályaszám |
Tulajdonos |
Telephely |
Gyári
szám |
Életút |
Megjegyzés |
|
Fékállásos
pőrekocsi |
1875.08.27 |
1924.. |
5 |
72 |
BKV |
Városmajor |
– |
1924-ben
pőrekocsivá alakítva, 1955-ben 72-re számozva |
|
|
Létrás
tornyoskocsi |
1925.. |
1959.. |
21 |
75 |
BKV |
Városmajor |
– |
Felsővezeték
szerelő tornyos sínautóvá alakították, 1959-ben motorját kiszerelték. |
|
NOSZTALGIA
JÁRMŰVEK
A Budapesti
Fogaskerekű Vasút nosztalgia járműpakját az alábbi járművek képzik:
2: favázas
pótkocsi. Az 1874-ben gyártott, a gőzüzemben és az első villamosüzemben
is szolgált pótkocsit 1973-ban törölték az állományból, de – egyre romló
állapotban – megőrizték. A Fogaskerekű Vasút 125. jubileumára, 1999-ben
felújították. Kiemelt alkalmakkor, valamint megrendelésre különvonatként
egy SGP motorkocsihoz kapcsolva nosztalgiavonatként közlekedik.
30*40: villamos
mozdony és egytengelyű, rowan-rendszerű pótkocsi: 1929-től 1973-ig közlekedtek,
az első villamosüzem járműveiként. 1973-ban, a felújítás és járműparkcsere
idején leállították, 1974-ben törölték az állományból, de – egyre romló
állapotban – megőrizték. A Fogaskerekű Vasút 130. jubileumára, 1999-ben
felújították. A jármű jelenleg nem mozgásképes: a csapágyak rossz állapota
és a vontatási feszültség eltérő volta miatt.
Foto |
Típus |
Állományba
vétel |
Állományból
törlés |
Felújítás,
eredeti állapotra visszaalakítva |
Előző
pályaszám |
Előző
pályaszám |
Pályaszám |
Tulajdonos |
Telephely |
Gyári
szám |
Életút |
Megjegyzés |
|
Favázas
pótkocsi |
1874.06.19 |
1973.03.22 |
1999.. |
2 |
50 |
2 |
BKV |
Városmajor |
– |
1955:
acélvázasítás, átszámozás: 50 |
|
|
Villamos
mozdony |
1929.03.25 |
1974.11.01 |
2004.. |
|
|
30 |
BKV |
Városmajor |
– |
|
|
|
Rowan
pótkocsi |
1929.03.25 |
1974.11.01 |
2004.. |
|
|
40 |
BKV |
Városmajor |
– |
|
|
FUTÁSTELJESÍTMÉNY
[km]
A Budapesti
Fogaskerekű Vasút járműpakját alkotó SGP villamos motorvonatok futásteljesítményét
tekintheted meg az alábbi táblázatban. A járművek üzemszerűen egy motor
és egy vezérlőkocsiból állnak és az eddigi életútjuk során javarészt a
„párjukkal” közlekedtek, ezért a Fogaskerekű Vasút üzeme a vezérlőkocsik
futásteljesítményét külön nem tartja nyilván. Az időszakos javításokat
is egyszerre kapja a teljes szrelvény. A számadatok teljesített kilométerben
értendők és az adott esztendő záró futásteljesítményével görgetett adatok.
Pályaszám |
51
| 61 |
52
| 62 |
53
| 63 |
54
| 64 |
55
| 65 |
56
| 66 |
57
| 67 |
Állományba
vétel |
1973.08.09 |
1973.08.10 |
1973.08.10 |
1973.08.11 |
1973.08.10 |
1973.08.09 |
1973.08.14 |
1973 |
3
228 |
15
462 |
16
893 |
16
303 |
17
433 |
16
881 |
11
926 |
1974 |
37
549 |
52
698 |
26
292 |
39
220 |
53
914 |
48
053 |
40
013 |
1975 |
79
027 |
87
422 |
51
511 |
60
531 |
79
542 |
87
382 |
77
693 |
1976 |
110
087 |
122
138 |
94
526 |
82
597 |
107
775 |
119
340 |
107
348 |
1977 |
137
004 |
166
145 |
122
270 |
120
187 |
131
706 |
164
335 |
144
391 |
1978 |
179
518 |
213
011 |
158
127 |
146
381 |
157
308 |
195
989 |
175
287 |
1979 |
212
743 |
249
237 |
187
350 |
180
703 |
186
942 |
235
976 |
210
498 |
1980 |
237
404 |
299
120 |
199
426 |
218
131 |
224
440 |
279
783 |
237
325 |
1981 |
269
559 |
347
936 |
206
495 |
241
550 |
245
852 |
332
217 |
279
545 |
1982 |
317
234 |
386
890 |
244
678 |
280
775 |
285
439 |
361
941 |
284
657 |
1983 |
362
303 |
434
174 |
283
653 |
326
250 |
307
217 |
365
405 |
310
404 |
1984 |
386
625 |
434
174 |
328
715 |
369
784 |
346
506 |
410
284 |
341
859 |
1985 |
430
190 |
435
911 |
361
732 |
397
412 |
378
227 |
458
015 |
369
182 |
1986 |
465
080 |
458
040 |
361
732 |
436
410 |
402
060 |
499
327 |
403
669 |
1987 |
490
282 |
458
040 |
361
732 |
471
754 |
441
279 |
528
131 |
433
445 |
1988 |
524
827 |
458
040 |
383
080 |
487
676 |
475
420 |
561
145 |
475
057 |
1989 |
564
796 |
458
040 |
422
892 |
524
022 |
494
472 |
600
153 |
498
016 |
1990 |
593
221 |
458
040 |
455
433 |
566
957 |
535
066 |
614
147 |
541
699 |
1991 |
593
221 |
477
391 |
458
644 |
598
010 |
571
054 |
649
121 |
578
074 |
1992 |
632
623 |
517
779 |
458
644 |
612
631 |
605
581 |
687
379 |
600
255 |
1993 |
660
893 |
550
047 |
483
045 |
623
535 |
623
547 |
726
390 |
610
310 |
1994 |
696
516 |
581
673 |
510
062 |
658
585 |
636
405 |
733
004 |
633
579 |
1995 |
711
275 |
606
372 |
538
002 |
689
521 |
673
123 |
744
919 |
661
359 |
1996 |
734
486 |
633
849 |
558
684 |
717
477 |
705
264 |
769
167 |
661
359 |
1997 |
762
371 |
664
116 |
577
865 |
725
946 |
726
953 |
796
327 |
673
814 |
1998 |
789
906 |
683
392 |
580
958 |
756
609 |
740
877 |
824
192 |
701
377 |
1999 |
805
893 |
694
321 |
600
268 |
795
901 |
771
502 |
850
093 |
710
930 |
2000 |
834
251 |
703
027 |
646
206 |
829
069 |
805
209 |
880
745 |
723
033 |
2001 |
863
038 |
722
407 |
681
818 |
841
448 |
813
519 |
906
242 |
741
958 |
2002 |
898
226 |
722
407 |
706
788 |
873
716 |
816
613 |
935
352 |
769
676 |
2003 |
926
076 |
722
407 |
711
258 |
902
639 |
850
280 |
957
105 |
799
212 |
2004 |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
957
105 |
nincs
adat |
2005 |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
2006 |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
nincs
adat |
2007 |
nincs
adat |
nincs
adat |
794
482 |
nincs
adat |
948
223 |
nincs
adat |
nincs
adat |
2008 |
1
043 966 |
855
028 |
794
482 |
1
029 328 |
948
223 |
1
083 400 |
908
104 |
2009 |
|
|
|
|
|
|
|
VISSZA
A CÍMLAPRA
|