Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
2009. január
27-én éjfél előtt pár perccel megérkezett a 22 Alstom új budapesti metró
szerelvény első két kocsija. A szerelvényhez szükséges többi kocsi érkezése
is a napokban várható.
A BKV 22
db ötkocsis egyterű metrószerelvényt rendelt az Alstom chorzów-i (Szilézia,
Lengyelország) járműgyárától a Kelet-nyugati Metró vonalára, a próbafutásokat
az „első fecskék” hamarosan megkezdik, először az Örs vezér tere és Pillangó
utca közti próbapályán, miután a Nemzeti Közlekedési Hatóság (nagy-nehezen)
megadta erre az engedélyt.
A kocsik
félautomata üzeműek, személyzetük egy fő, így a metrókocsi-segédvezető
munkakör megszűnik. Mivel azonban az új vezérlőrendszer és biztosítóberendezés
csak a járművekkel együtt kerülhet beüzemelésre - a régi szerelvényeket
már nem érdemes felkészíteni erre - még egy ideig, várhatóan szeptemberig
még lesz segédvezető az új kocsikon is. (Forrás: VEKE.Hu)
HBweb
• 2009. január 28.
2009. február
9-én a Főpolgármester bemutatta a meghívott újságíróknak az első megérkezett,
de még önerejéből nem mozgó szerelvényt. A kíváncsi szemek és fülek a jármű
műszaki adottságairól, paramétereiről semmit sem tudhattak meg, leszámítva
azt, hogy „ez a korszakváltás (...) csodálatos technológia (...) ez kétszer
olyan hosszú, mint a Combino (...) a budapesti metró történetében elindul
a XXI. század”.
HBweb
• 2009. február 10.
Kapcsolódó oldalak:
• FG01040
(Alstom metrókocsik) / HBweb Fotogaléria
• Megérkezett
az első új metrókocsi a 2-es metró vonalára / VEKE.Hu
• Új
metró: a kopár 21. század / indexvideo
• Budapesti
Közlekedési Zrt.
|