Új információk: 2001. április 27-én !!!
Jövendõ események
(2000.08.01-2001.04.27-ig)
Ugrás az újabb hírekre
Vissza
Ugrás a Megtörtént eseményekre
Visza a CÍMLAPOMRA
2001. április 26-július 12.
Magyarország
NABI EXCEL BEMUTATÓ
A North American Bus Industry bemutatja Excel márkanévre hallgató alacsonypadlós városi kéttengelyes szóló autóbuszát. 
E bemutató keretein belül néhány napig az adott város közlekedési vállalata testelheti, kipróbálhatja az új jármûvet és az utazóközönség is megismerkedhet vele.
Az Excel-turné állomásai a következõk:
Kezdõ Végzõ Város Közlekedési társaság
Idõpont
2001.04.26 2001.04.28 Miskolc Miskolc Városi Közlekedési Rt.
2001.05.02 2001.05.05 Nyíregyháza Szabolcs Volán Rt.
2001.05.07 2001.05.10 Debrecen Hajdú Volán Rt.
2001.05.10 2001.05.12 Békéscsaba Körös Volán Rt.
2001.05.14 2001.05.17 Szolnok Jász-Kun Volán Rt.
2001.05.17 2001.05.19 Szeged Tisza Volán Rt.
2001.05.21 2001.05.24 Kecskemét Kunság Volán Rt.
2001.05.24 2001.05.26 Baja Bács Volán Rt.
2001.05.28 2001.05.31 Szekszárd Gemenc Volán Rt.
2001.05.31 2001.06.02 Pécs Pécsi Tömegközlekedési Rt.
2001.06.05 2001.06.08 Pécs Pannon Volán Rt.
2001.06.11 2001.06.14 Kaposvár Kapos Volán Rt.
2001.06.14 2001.06.16 Székesfehérvár Alba Volán Rt.
2001.06.18 2001.06.21 Veszprém Balaton Volán Rt.
2001.06.21 2001.06.23 Ajka Somló Volán Rt.
2001.06.25 2001.06.28 Várpalota Bakony Volán Rt.
2001.06.28 2001.06.30 Szombathely Vasi Volán Rt.
2001.07.02 2001.07.05 Gyõr Kisalföld Volán Rt.
2001.07.05 2001.07.07 Tatabánya Vértes Volán Rt.
2001.07.09 2001.07.12 Budapest Volánbusz Rt.
A lista csak tervezet, attól eltérés lehetséges. 
2001. április 28-május 1.
Budapest
VÁGÁNYZÁR A 
PETÕFI-HÍDON
A Petõfi-híd villamosvágányainak dilatációs megrongálódása miatt annak haladéktalan javítását rendelték el, melyet 2001. április 28/29-én, 29/30-án, és 30/május 1-én 22:00-tól 6:00-ig, valamint május 1/2-én 22:00-tól üzemkezdetig végeznek el.

Ez az alábbi forgalmi intézkedéseket váltja ki:
2001. április 28-tól május 1-én 22:00-tól üzemzárásig, valamint 2001. április 29-tõl május 1-ig 6:00-ig a 4-es és 6-os villamosok csak a Moszkva tér vá. – Blaha Lujza tér között közlekednek.

Ebben az idõszakban Villamospótló autóbuszok, 4-6/V közlekedik Oktogon és Móricz Zsigmond körtér között (az utóbbi végállomás környékén a megszokott forgalmi rend szerint, azaz Móricz Zsigmond körtér felé érinti Lágymányosi lakótelep 4-es villamos vá-t is), Oktogon irányban pedig utasoknélkül a Nyugati téren ordul vissza. A éjszakai viszonylat megállóhelyein áll meg. 
A éjszakai viszonylat ebben az idõszakban is a normál menetrend szerint közlekedik.
2001. április 17.
Budapest
AZ ELSÕ FECSKÉK, 
ÉS ÜNNEPÉLYES ÁTADÁSUK
DÉLPESTEN, ÉS A PRÁGA VÁLTÓS
AUTÓBUSZOK HATTYÚDALA

2001. április 17-én megérkezett az elsõ tíz új Ik.412-es autóbusz a Pesti Autóbusz Üzemigazgatóság Délpest Telephelyére, melyet hamarosan további öt követ. Eme autóbuszok a korábbi, Ik.412.10.A típus helyett Ik.412.10.C típusúak, az eltérés köztük inkább mûszaki oldalról számottevõ, bár az ülõhelyek számát is kettõvel csökkentette a gyártó. Az új autóbuszok rendszámait itt találod:
A 15 db. új autóbusz 2001. április 19-én kezdi meg próbafutásait a 81-es viszonylaton, egyelõre DIR, illetve AVM berendezések nélkül. 
Típus Telephely Új rendszám Új
azonosító
szám
Állományba 
vétel dátuma
Ik. 412 Délpest BPO-215   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-216   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-217   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-218   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-219   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-220   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-221   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-222   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-223   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-224   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-225   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-226   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-227   2001.04.17
Ik. 412 Délpest BPO-228   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-229   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-230   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-231   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-232   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-234   2001.04.20
Ik. 412 Délpest BPO-235   2001.04.17

A tervek szerint 2001. április 24-én Csepelen adják majd át ünnepélyesen a jármûveket a fõpolgármester-helyettes részvételével, s e naptól kezdõdõen közlekednek hivatalosan az 59-es viszonylaton. 
2001. május 1-tõl szintén Ik.412-es autóbuszok közlekednek az Expo-járaton, de a 67-es és Palota-busz viszonylatok típuscseréje késõbbre húzódott. A majdan rajtuk közlekedõ 16 db. Ik.412-es jármû AVM berendezéssel lesz felszerelve, a többi viszont DIR-rel. 

E jármûpark rekonstrukció keretein belül a Prága-sebességváltós autóbuszokat (Ik.260.00 és Ik.280.00) Délpest telephelyen összegyûjtik, és a legrosszabb állapotban lévõ 37 db autóbuszt selejtezik. Ezért Cinkota telephely 26 db. Ik.260.00-ás típusú autóbusza Délpestre kerül, s cserébe Délpestrõl szintúgy 26 db. Ik.260.45, illetve Ik.260.46-os típusú autóbuszt kap. Az Ik.260.00-ás jármûvek jegyzékét itt olvashatod:
Típus Üzem-
egység
Új
rendszám
Új
azonosító 
szám
Régi
rendszám
Gyártási
év
Ik. 260 Cinkota BPO-032 00-32 BX 52-98 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-033 00-33 BX 53-02 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-071 00-71 BX 53-48 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-079 00-79 BX 52-91 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-080 00-80 BX 52-93 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-081 00-81 BX 53-09 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-082 00-82 BX 53-14 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-084 00-84 BX 53-33 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-085 00-85 BX 53-34 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-086 00-86 BX 53-35 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-087 00-87 BX 53-40 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-088 00-88 BX 53-50 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-103 01-03 BU 06-71 1981
Ik. 260 Cinkota BPO-112 01-12 BX 53-03 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-114 01-14 BX 53-49 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-134 01-34 BU 88-73 1983
Ik. 260 Cinkota BPO-181 01-81 BX 53-51 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-191 01-91 BU 22-02 1982
Ik. 260 Cinkota BPO-378 03-78 BX 53-07 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-379 03-79 BX 53-39 1985
Ik. 260 Cinkota BPO-384 03-84 BU 90-12 1983
Ik. 260 Cinkota BPO-385 03-85 BU 90-19 1983
Ik. 260 Cinkota BPO-388 03-88 BU 90-33 1983
Ik. 260 Cinkota BPO-390 03-90 BU 90-25 1983
Ik. 260 Cinkota BPO-396 03-96 BU 89-84 1983
Ik. 260 Cinkota BPO-397 03-97 BU 88-68 1983
Ik. 260 Délpest BPI-567 15-67 BX 52-84 1985
Ik. 260 Délpest BPI-569 15-69 BX 52-86 1985
Ik. 260 Délpest BPI-570 15-70 BX 52-87 1985
Ik. 260 Délpest BPI-571 15-71 BX 52-88 1985
Ik. 260 Délpest BPI-572 15-72 BX 52-89 1985
Ik. 260 Délpest BPI-573 15-73 BX 52-90 1985
Ik. 260 Délpest BPI-574 15-74 BX 52-92 1985
Ik. 260 Délpest BPI-575 15-75 BX 52-94 1985
Ik. 260 Délpest BPI-576 15-76 BX 52-95 1985
Ik. 260 Délpest BPI-577 15-77 BX 52-96 1985
Ik. 260 Délpest BPI-579 15-79 BX 52-99 1985
Ik. 260 Délpest BPI-580 15-80 BX 53-00 1985
Ik. 260 Délpest BPI-581 15-81 BX 53-04 1985
Ik. 260 Délpest BPI-583 15-83 BX 53-06 1985
Ik. 260 Délpest BPI-584 15-84 BX 53-12 1985
Ik. 260 Délpest BPI-585 15-85 BX 53-17 1985
Ik. 260 Délpest BPI-586 15-86 BX 53-18 1985
Ik. 260 Délpest BPI-587 15-87 BX 53-19 1985
Ik. 260 Délpest BPI-589 15-89 BX 53-22 1985
Ik. 260 Délpest BPI-590 15-90 BX 53-23 1985
Ik. 260 Délpest BPI-591 15-91 BX 53-24 1985
Ik. 260 Délpest BPI-593 15-93 BX 53-28 1985
Ik. 260 Délpest BPI-594 15-94 BX 53-29 1985
Ik. 260 Délpest BPI-595 15-95 BX 53-31 1985
Ik. 260 Délpest BPI-597 15-97 BX 53-41 1985
Ik. 260 Délpest BPI-598 15-98 BX 53-42 1985
Ik. 260 Délpest BPI-599 15-99 BX 53-43 1985
Ik. 260 Délpest BPI-600 16-00 BX 53-45 1985
Ik. 260 Délpest BPI-601 16-01 BX 53-53 1985
Ik. 260 Délpest BPI-651 16-51 BU 87-72 1983
Ik. 260 Délpest BPI-652 16-52 BU 88-20 1983
Ik. 260 Délpest BPI-654 16-54 BU 89-38 1983
Ik. 260 Délpest BPI-656 16-56 BU 89-45 1983
Ik. 260 Délpest BPI-658 16-58 BU 89-65 1983
Ik. 260 Délpest BPI-659 16-59 BU 89-68 1983
2001. június 1.
Budapest
A BKV Rt. várhatóan 2001. õszétõl két új taggal bõvíti emelt szintû, un. BKV PLUSZ, márkavédjegyes viszonylatainak körét. 
A Budai körúton (Alkotás utca-Villányi út), Moszkva teret a Móricz Zsigmond körtérrel összekötõ, nagyforgalmú 61-es villamos, valamint a BKV egyetlen hegyi villamosvonala, a Farksrétre felmászó 59-es békés, nyugalmas villamosviszonylat esik a minõségjavítás alá. Ettõl kezdve Szépilona kocsiszín csak BKV PLUSZ jármûveket fog üzemeltetni, a 18-as viszonylat munkanapi négy szerelvényét átadja Budafok kocsiszínnek. Ez a lépés valószínûleg pozitív visszajelzést vált ki majd a tömegközlekedésre átpártolandó lakosok körében, és a mára megkopott 56-os villamos is új, tisztább, üdébb jármûveket kaphat, mivel a jármûvek egymással kompatibilisek lesznek és nem lesznek emiatt kocsielosztási gondok. Menetrendjük várhatóan sûrûbb ugyan nem lesz, de összehangoltabb, ütemesebb, a csatlakozásokra is jobban ügyelõ forgalmi rend várható.
2001. május
Budapest és Törökbálint
ÚJ TÖRÖKBÁLINTI VISZONYLATOK ÉS
ÚJ 412-ES AUTÓBUSZOK
A BKV Rt. 2001. május 1-tõl két új környéki autóbuszviszonylatot indít Törökbálint térségében. 
140
(In memoriam Budaörs-Budakeszi járat) A Budaörsi lakóteleprõl induló viszonylat, kiaknázva az új csomópont adta lehetõségeket, Törökbálint szívébe s azon is túl a bevásárlóközpontig közlekedik mindennap (munkanapokon 8:20-21:20-ig, hétvégén 6:20-21:20-ig) 60 percenként egy darab szóló autóbuszokkal. A viszonylatot a Budai Autóbusz ÜIg. Kelenföld Telephelye üzemelteti. A viszonylat munkanapi és hétvégi részletes menetrendje is megtalálható.
172
A meglévõ, 72-es autóbuszviszonylat mellett, annál szélesebb lefedettséget lehetõvé tevõ gyorsviszonylatot indít a BKV Rt. Kosztolányi Dezsõ tér – Törökbálint, Munkácsy Mihály utca között munkanapokon csúcsidõben. Ez a viszonylat a Raktárvárosi úton halad, majd becsatlakozik az M1-M7-es autópályára, és Budapesten a Kosztolányi Dezsõ tér végállomáson kívül csak a Dayka Gábor utca megállóhelyen áll meg. 
A viszonylatot a Budai Autóbusz ÜIg. Kelenföld Telephelye üzemelteti szóló autóbuszokkal. A viszonylat menetrendjét ITT találod.

2001. áprilisától érkeznek az új Ik.412-es autóbuszok a Pesti AÜIg. Délpest Telephelyére. Ezek az autóbuszok a mûszaki vizsgákat követõen az alábbi viszonylatokon kezdik meg pályafutásukat:
Expo-járat, Palota-busz (maratoni garázsmenet), 67. 
Ezeket a viszonylatokat Cinkota és Óbuda telephelytõl átveszi Délpest Telephely 2001.május 1-tõl, cserébe átadja ugyanezen dátummal Cinkotának Délpest a 68-as viszonylatot. 
Kiállítási napokon továbbra is Cinkota veszi át Ik.435-ös autóbuszokkal az Expo-járatot
A további 412-esek leendõ hovatartozásáról a késõbbiekben dönt a BKV Rt.
2001. április 14.
Budapest
A KISVASÚTI NAPOK 
ÉVADKEZDÕ RENDEZVÉNYE

2001. április 14-én nyílik meg idén is a Kisvasúti napok rendezvénysorozat a többéves gyakorlatnak megfelelõen a MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton.
Ennek a hagyományak lényege az, hogy október végéig, a zárórendezvényig (Szalajkavölgyi ÁEV) egy-egy szombaton valamennyi Kárpát-medencei (kiterjesztett értelemben véve!!!) kisvasút bemutatkozik, új vonalszakaszt, felújítot személykocsit, gõzmozdonyt, stb. ad át, megismertetik a látogatókkal a mûszaki kincseinket, a környék természeti és kultúrális értékeit, és színvonalas programokkal készülnek. 
A Kisvasúti Napok rendezvénysorozat részletes programja is megtalálható a Honlapomon.
2001. február vége
Budapest
POLITIKAI CSATÁROZÁSOK 
A HANNOVERI VILLAMOSOK
KÖRÜL

2001. február 22-én a Fõvárosi Közgyûlés 38 igen, 19 nem-szavazattal és 3 tartózkodással megszavazta a budapesti villamos-jármûállomány frissítését szolgáló elõterjesztést. Eszerint 2001. májusáig 68 darab (eredetileg 76 darabról szólt a fáma, csak a városházi csatározások alatt a többi jármûre talált már vevõ – a szerk. –) 20-25 éves használt csuklós, TW6000 típusú villamos-motorkocsit vásárolhat a BKV Rt. A jármûvek ellenértékeként Hannover városának Budapest 7 milliárd forintnyi Eurót fizet.
Ez a pozitív, válságkezelõ döntés a régóta érlelõdõ SzDSz–MSzP fõvárosi koalíciós válság tetõpontjának igérkezik, nagy vihart kavarva  a mai magyar politikai életben. 

A pontos TW6000-es állománylista már a birtokomban van, feldolgozás alatt áll, elkészültéig türelmed kérem!
2001. január 15.
Budapest
A „MIKULÁS-BUSZ”
ÚJ MENETRENDJE

A vártnál magasabb utazási igények miatt, felhasználva a korábbi menetrendje által kínált tartalékidõket a BKV Rt. 2001. január 15-tõl a reggeli csúcsidõszakban, 6 és 7 óra között sûrûbben, az eddigi 15 perc helyett 10 perces követési idõközzel közlekedteti Rákoskert, Kucorgó tér fordulóállomásról a 2000. december 6-tól üzemelõ Rákoskert-buszát.
A viszonylat ÚJ MENETRENDJÉT ITT találod.
E viszonylaton továbbra is csak a Mezõtúron, értéknövelõ felújításban részesült Ik.260-as autóbuszok közlekednek.
2001. január 7.
Budapest
GÕZMOZDONY A 
GYERMEKVASÚTON

2001. január 7-tõl elõreláthatóan április végéig, illetve május elejéig Hûvösvölgybe költözött a balatonfenyvesi 490-056-os pályaszámú keskennyomközû gõzmozdony. 
Ezentúl minden vasárnap és ünnepnap két fordulót teljesít a nosztalgia motor-mellékkocsikkal Hûvösvölgy és Széchenyi-hegy végállomások között. 
Hûvösvölgybõl 10:20-kor és 14:20-kor indul, Széchenyi-hegyrõl pedig 12:15-kor és 16:15-kor. A vonat a rendes díjszabáson felül nosztalgia pótjeggyel vehetõ igénybe. 
Részletes menetrendjét ITT találod.
2001. január 1.
Budapest
BKV ÚJ DÍJSZABÁSA 
ÉS ÚJ CÍMERE
2001. január 1-én életbe lép a BKV Rt. új díjszabása, mely alapján a Fõvárosi Közgyûlés jóváhagyásával átlagosan 5,6%-kal többet kér az egyelõre változatlan, de késõbbiekben várhatóan ezrelékeket csökkenõ paraméterû szolgáltatásáért. 
Részletesen a BKV Rt. kereskedelmi, díjszabási tevékenységérõl a honlapjuk idevágó cikkelyében olvashatsz.
Egyben a hõn óhajtott változás elsõ jeleként 2001. január 1-tõl a BKV Rt. régi címerének helyét átveszi az új, mellyel állítólag a lendületet, az utak összefutását és szétválását óhajtotta kifejezni a derék heraldikus. Ellenben ezzel a gesztussal egy csapásra szakít a cég a tradícióival, remélhetõleg csak a rosszakkal. 
Isten õket úgy segélje!
2000. december 16.
Budapest
AZ 1-ES VILLAMOS MEGHOSSZABBÍTÁSÁNAK
VÉGLEGES VÁLTOZATA
A Fõvárosi Közgyûlés Városüzemeltetési Bizottság 361-362/2000. számú határozata és a Közlekedési Ügyosztály 10-261/2000. számú döntése alapján hosszú huza-vonaát követõen 2000. december 15-én, ünnepélyes keretek közt átadják az 1-es villamos új szakaszát.

Ennek értelmében 2000. december 16-án, üzemkezdettõl az alábbi útvonal-módosulások lépnek életbe a Könyves Kálmán körúton, illetve annak környékén. 
Az 1-es villamos vonala meghosszabbodik az eddigi Salgótarjáni utca végállomástól Lágymányosi-híd végállomásig. A közbensõ megállóhelyeket a viszonylat menetrendjében megtalálod. 
Az új, Lágymányosi-hídi végállomás egy kétvágányos, villamosvasúti fejvégállomás, az I. vágány folytatásaként szolgáló visszafogó csonkavágánnyal. Itt adódik lehetõség a szerelvények félreállítására is. Ebben az esetben csak a II. vágány fogadhat jármûveket. A végállomásra a behaladás az alábbiak szerint történik:
A villamosok a V1-es elektromos állítású váltót egyenesbe állítva és rögzítve, az „A” jelzõ szabad jelzési képére (egy zöld fény esetén az I. vágányra, két zöld fény esetén a II. vágányra) haladnak be. Az utasok leszállása után a szerelvények a „B” jelzõ jelzésére a V3-as rugós visszacsapó váltón át behaladnak a III. kihúzó csonkavágányra. A II. vágányról a csonkavágányra bejárni tilos, ezért a „C” jelzõ állandó vörös fényt ad.
A le- és felszállóhely gyanánt a két vágány közti széles peronsziget szolgál. 
A villmosok kihaladása az alábbiak szerint történik:
A villamosok a kihúzó csonkavágányról vezetõállás csere után a „D” jelzõ szabad
jelzésére behaladnak a II. vágányra, ahol az utasok felszállása történik. A villamosok kijárása csak a II. vágányról lehetséges a V2-es rugós visszacsapó váltó egyenes állásában. Az indítás önindítós jellegû.
A le- és felszállóhely gyanánt a két vágány közti széles peronsziget szolgál. 

2000. december 18-án (hétfõn) üzemkezdettel a BKV Rt. az 1-es villamos nagyobb forgalmú szakaszán, a Bécsi út, végállomás és a Népliget, metróállomás között 1A jelzéssel betétjáratot indít munkanapokon, csúcsidõben. Ezért a Népliget megállóhelyre egy csonkavágányos fejvégállomást épített. Az 1A villamosok behaladása az alábbiak szerint történik:
A villamosok utasok nélkül a V1-es elektromos állítású váltót kitérõ irányba állítva, a
V2-es rugós visszacsapós váltón át haladnak be a csonkavágányra. Le- és felszállás: Az 1-es villamossal közös Népliget megállóhelyen történik. Kihaladás a végállomásról:
Vezetõállás csere után a szerelvények a „B” jelzõ szabad jelzése esetén, a V2-es rugós
visszacsapós-, és a V3-as utánjáró váltón áthaladva, továbbá az Üllõi utat keresztezve
érik el a Bécsi út irányú megállóhelyet, a felszállóhelyet. Ha a Lágymányosi híd felõl érkezõ villamosnak az „A” jelzõ szabad jelzést ad, akkor a „B” jelzõ vörös jelzése mellett nem szabad kihaladni a végállomásról. Az 1A villamosok indítása önindítós jellegû.

2000. december 16-án, szombaton megszûnik a sokak által szeretett 23-as villamos megrövidült szakasza. Szerepét Vajda Péter utcától a Mester utcáig az 1-es villamos, a Mester utca/Könyves Kálmán körút keresztezõdésétõl a Ferenc körút végállomásáig pesig az új, 30A jelzésû villamos-betétjárat látja el. Eme új betétjárat útvonala a Ferenc körút végállomástól a Könyves Kálmán körútig megegyezik a 30-as és a néhai 23-as villamoséval, de a Könyves Kálmán körút megállóhelyet követõen utasokat nem szállít. A villamosok visszafogása a Gubacsi úton, a Koppány utcai visszafogó váltó segítségével történik, utasok nélkül. Vezetõállás-csere után a Mester utcán lévõ, Ferenc körút irányú Könyves Kálmán körút megállóhelytõl szállít utasokat. E viszonylatot Ferencváros kocsiszín üzemelteti Ipari csuklós jármûvekkel 20 perces követési idõközzel, igazodva a 30-as villamosviszonylat menetrendjéhez.

2000. december 15-rõl 16-ra virradó éjszaka meghosszabbodik az jelû éjszakai autóbuszviszonylat is az eddigi Népliget végállomás helyett a Közvágóhídig.

2000. december 16-án, üzemkezdettõl a Csepeli HÉV vonalán az átszállási lehetõség biztosítására új megállóhely létesül, Lágymányosi-híd néven, de errõl a következõ cikk részletesen tájékoztat.

2000. december 16-tól VÉGLEGESEN megszûnik az építkezések nyári megkezdése óta pótolt 75-ös trolibuszviszonylat Népstadion-Népliget szakasza. Ezzel együtt a trolibuszok pótlására üzemeltetett 75-ös, Trolipótló járat is megszûnik 2000. december 15-én, üzemzárással.
A 83-as trolibuszviszonylat útvonalhosszabbítását a Könyves Kálmán körútig elnapolták.
2000. december 14-16.
Budapest
FORGALOMKORLÁTOZÁS 
A CSEPELI HÉV-EN

2000. december 14-én, 8:00-tól 2000. december 15-én 20:00-ig a márkavédjegyes Csepeli HÉV vonalán az új, automata térközölésû biztosító berendezés próbaüzemét végzik. Ezért ebben az idõszakban a HÉV szerelvényei a Boráros tér végállomás és Szent Imre tér megállóhely között 1-1 vágányon ingázva közlekednek 10-10 perces követési idõközzel.
A HÉV üzem 14-én 20:00-tól leáll, ezért 20:00-tól üzemzárásig a vonal teljes hosszán pótlóbuszok közlekednek. 

2000. december 15-én reggel a nagy utasforgalom miatt a továbbra is 10 percenként ingázó HÉV vonatokon felül is közlekdik kisegítõ pótlóbusz  Szent Imre tér és Boráros tér között; és CSAK ebben az irányban. A beosztott nyolc autóbusz a gyors visszatérés érdekében kifelé utasokat NEM szállít!!! 
A HÉV üzem 15-én 20:00-tól újfent leáll, ezért 20:00-tól üzemzárásig a vonal teljes hosszánaz elõzõ napi rend szerint pótlóbuszok közlekednek. Napközben a kiesõ Csepel, HÉV-állomás – Szent Imre tér közötti szakasz pótlása nem megoldott.

2000. december 16-án, üzemkezdettõl az új biztosító berendezés munkába állása mellett egy új megállóhellyel is gazdagodik a vonal: a Lágymányosi-híd megállóhellyel, mellyel az 1-es villamos új szakaszára biztosítanak közvetlen átszállási lehetõséget.
2000. december 1.
Békéscsaba
ÉJSZAKAI KÖZÖSSÉGI 
KÖZLEKEDÉS
2000. december 1-én a Körös Volán Rt. ismét beindítja az éjszakai járatait Békéscsaba városában. A Körös Volán új vezérigazgatója az alábbiakkal  jellemezte a felelevenített szolgáltatását: „Komfortos és biztonságos hazatérési lehetõség a diákok pénztárcájához igazítva”. 
Az éjszakai közlekedés az alábbiak szerint történik péntekrõl szombatra, illetve szombatról vasárnapra virradó éjszaka:
A viszonylat Végállomási indulási idõk
3
1:30 és 2:50-kor
5
3:25-kor
17
1:00 és 2:30-kor
A járatokon elõreváltott jegy és bérlet nem érvényes, hanem a jármûvezetõnél kell az Utasnak megváltania menetjegyét, ami 115 Ft-ba kerül. (2000. decemberi adat)
2000. december 8-12.
Budapest
AUTÓBUSZ-TÍPUSCSERE

2000. december 1-én érkezett meg az 5 db. kötbéres Ik.412-es autóbusz a BKV Rt. Budai Autóbusz Igazgatóság, Kelenföld Telephelyére. Az autóbuszok 2000. december 8-a és 12-e között állnak majd forgalomba a 153 gyors viszonylat két forgalmi számában. A maradék 3 kocsi a Telephely tartalékjármû-állományát képzi majd. 
2001. ??
Hannover – Budapest
AZOK A HANNOVERI 
VILLAMOSOK...
Hannover  városa a Világkiállítás alkalmából új, alacsonypadlós villamosokat vásárolt, s ezekkel egészítette ki meglévõ villamos-flottáját. Ezzel bonyolította le – a meglévõ jármûparkján felül – az Expo által generált óriási forgalmat, de nem utolsó sorban korszerûsítette velük jármûparkját. 

A világkiállítás végeztével állományában felesleg mutatkozott, így megvételre felkínálta több, mint száz használt, 21-24 éves TW 6000-es típusú csuklós villamos-motorkocsiját. 
Ezek a jó állapotú, üzemképes jármûvek az alábbi paraméterekkel rendelkeznek:
Mûszaki adatok
Gyártó Achtachsinger Stadtbahnwagen für Zweirichtungsverkehr mit Thyistorsteuerung und Elektronik
Tengelyelrendezés B'2'2'B' (4 forgóváz, ebbõl 2 hajtott, 2 szabadonfutó)
Nyomtáv 1435 mm
Rugózás Kétszeres: Primer: Megi-rugó, Szekunder: gumihenger
Kerékátmérõ 730 mm
Motorteljesítmény 2*217=434 kW/perc/600 V
Legnagyobb sebesség 80km/h
Jármûhossz 28280 mm
Jármûszélesség 2400 mm
Jármûmagasság 3310 mm
Padlómagasság 943 mm
Lépcsõfok-magasságok 388/294/261 mm
Jármûtömeg kb. 38800 kg
Legnagyobb emelkedõ (adhézióhatár) kb. 60% gazdaságosan
Férõhely Ülõhely: 46, állóhely: 104 (0,25 m2/²fõ)
Legkisebb járható ívsugár 17,5 m
Legnagyobb gyorsulás 3 m/s2
Csatolható szerelvények száma 4
Kapcsolórendszer VÖV- és VDE kapcsolófejek
Visszatáplálásra (rekuperációra) alkalmas
A villamosok eladását nyíltan hirdették meg, így ha a közlekedési vállalatok nem döntenek idõben, félõ, hogy valaki megelõzi õket. A BKV Rt. a szükséges gazdaságosági tanulmányok elkészítése után Budapest Fõváros legfelsõbb vezetése elé 76 db villamos beszerzésére tett javaslatot, melyrõl a városatyák heteken belül döntenek. Miskolc városa is mutat érdeklõdést, de csak abban az esetben, ha a BKV-val együtt vásárolhatnak, hisz ekkor kedvezõbbek a feltételek. A jármûveknek konkrét áruk nincs, kölcsönös megállapodás szerint kb. 100 millió Ft/db áron értékesítené õket a hannoveri közlekedési vállalat.
2000. novembertõl
2001. márciusáig
Budapest
AUTÓBUSZ BESZERZÉS
2000. november 30-a határidõ az Ikarus Rt. által tavaly szállított Ik.412-es autóbuszok késedelme miatti kötbér kiegyenlítésére. Ez a már forgalomba állt 60 jármûvön felül további 5 autóbusz díjmentes átadásában nyilvánul meg (BPI-065 ~ 069).
Az öt új autóbuszt a Budai Autóbusz Üzemigazgatóság Kelenföld Telephelye kapja a 153 gyors autóbuszviszonylatának üzemeltetésére. 

Emiatt 2000. december 1-tõl Kelenföld Telephely átadja 6 db. „tavalyi” Ik.412-es kíséretében Délpest Telephelynek a 81-es autóbuszviszonylatot, Délpest pedig Kelenföldnek a márkavédjegyes Tétény- és Újhegy-busz viszonylatokat, mellékelve a BPI-384, 511, 512, 513, 514, 515-es frsz.-ú Ik.415-ös autóbuszokat.

A jelenlegi tervek szerint a további 50 db. Ik.412-es autóbuszt (BPI-070 ~ 114, és 421 ~ 425), melyet az Ikarus Rt. 2001. második negyedévéig ad át, szintén Kelenföld Telephely fogja üzemeltetni, miközben átadja Délpestnek a jelenlegi Ik.412-es autóbuszainak jelentõs részét. Ezek a már használt jármûvek az 59-es, 77-es, 81-es, 123-as és 194-es viszonylatra kerülnek.
E tervezettõl eltérés lehetséges!
2000. november 20-tól
2000. december 5-ig
Budapest
TROLIBUSZ VÁGÁNYZÁR

2000. november 20-án, üzemkezdettõl december 5-én üzemzárásig a BKV Rt. 73-as trolibuszviszonylata a Vörösmarty utca részleges lezárása miatt NEM KÖZLEKEDIK.
Pótlásáról nem gondoskodnak, helyette az Arany János utca, Metróállomás végállomástól az Izabella utcáig a 72-es, majd onnan a Bethlen Gábor utcáig 76-os trolibusszal utazhatsz.
2000. november
Miskolc
RÁBA-AUTÓBUSZOK MISKOLCON 
2000. novemberében az MVKRt. korszakalkotó lépésre szánja el magát. A több évtizedes tradícióval szemben, valamint az utóbbi idõk kellemetlen tapasztalatai alapján új autóbuszait nem az Ikarustól, hanem a Rábától rendelte meg.
Ez a próbálkozás 2000. november végéig 2 db. Rába Premier 091-es szóló és 6 db. Rába Premier 291-es típusú csuklós három, illetve négy ajtós városi autóbusz beszerzésében merül ki. Decentrumok, viszonylatok szerinti leendõ elosztásuk számomra még nem ismert.
2000. december 15.
Budapest
AZ 1-ES VILLAMOS 
MEGHOSSZABBÍTÁSA

Elõreláthatóan 2000. december 15-én üzemkezdettõl az 1-es villamos meghosszabbított útvonalon közlekedik, új végállomása: Lágymányosi-híd. 
Ezzel egyetemben az 1-es villamosnak betétjáratot is indítanak 1A néven Népliget, Metróállomásig. 
Munkanapokon, csúcsidõben két 1A járatot követ egy 1-es villamos, közös követésük 3-4 perc, az 1-esé külön 10 (!!!) perc. Napközben hasonló táncrend szerint 6-7, illetve 20 (!!!) perc.
Ez az örvendetes változás a többi közösségi közlekedési ágat az alábbiak szerint befolyásolja:

A Csepeli HÉVvonalán a Lágymányosi-híd alatt új megállóhely létesül, valamint a 23-as villamos megmarad jelenlegi, rövid útvonalán: Ferenc körút és Ferencváros, MÁV-állomás között, a 30-as villamos rendhagyó betétjárataként.
Az 1-es és az 1A villamosviszonylatok menetrendjét ITT hamarosan megtekintheted.
2000. december 6.
Budapest
ÚJ AUTÓBUSZ-VISZONYLAT
2000. december 6-án új autóbusz-viszonylatot indít a BKV Rt. a XVII. kerületi Önkormányzat megbízásából Rákoskert-busz néven munkanapokon a reggeli és a délutáni csúcsidõben. 
Ez az expressz-hurokjárat az Örs vezér terétõl Rákoskert, Mezõtárkány utcáig nem áll meg a 61E és a 97-es vonalán haladva, majd a 97-es viszonylat vonalán minden megállóhelyet érint és a Mezõtárkány utca megállóhely után már az Örs vezér tere végállomás következik, Rákoskeresztúr, városközponton áthalad, de nem áll meg.
A viszonylat NEM márkavédjegyes viszonylat lesz, a Pesti Autóbusz Üzemigazgatóság Cinkota telephelye üzemelteti majdan felújított 4 db. Ik.260-as autóbusszal.
A felújítás a vázszerkezeti és gépészeti felújításon kívül az alábbiakban merül ki: zöld kapaszkodók, plüss ülések, a harmadik ajtóval szemben további két ülés és elektronikus jegykezelõ készülékek. A jármûveket a mezõtúri Klímatechnika Rt. újítja fel. 
A Rákoskert-buszra az alábbi kocsikat osztják be:
BPO-053, BPO-123, BPO-322, BPO-352, BPI-642.

A viszonylat megállóhelyeivel, menetidejével, valamint menetrendjével  ITT találkozhatsz.

U. I.: Kedves Rákoskertiek! Ne feledjétek a premier elõtti este kitisztítani a csizmátokat! Kaptok bele reggelre buszokat. :-)
2000. november 11.
Budapest
A 156-os autóbuszviszonylat idõszakos 
meghosszabbítása
2000. november 11-tõl 2001. március végéig a BKV Rt. felkészülvén a téli idõszakra: sportolásra alkalmas hó esetén hétvégi napokon a 156-os autóbuszviszonylatát meghoszabbítja a Dániel út végállomásától a 28-as viszonylat Zugligeti út végállomásáig, tehermentesítendõen azt. Így a Normafa - Harang-völgy síelõinek és szánkózóinak a BKV Rt. 10 perces közös követési idõközt biztosít a Zugligeti úti végállomáson. 
A 156H viszonylat közlekedését a Fõdiszpécser Szakszolgálat rendeli el az esedékes napokon 8 óráig, illetve ha napközben borul a hegyvidékre hótakaró, 16:50-ig a nap bármely szakában. 

Ellenben friss havazás esetén sem a 28-as, sem pedig a 156H járatok feljutása a Zugligeti út végállomásig nem szavatolt.
Itt megtalálod a 28-as, 156-os és a 156H viszonylatok vonalvezetését, hétvégi és rendkívüli menetrendjét.
2000. november 4-
2000. november 19.
Budapest
VÁGÁNYZÁRAK A 
KELET-NYUGATI METRÓN

2000. november 4-én és 5-én a kitérõcserét végeznek a Népstadion állomáson. Ezért  teljes üzemidõben a Metró CSAK a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között közlekedik. A fennmaradó szakaszon, Örs vezér tere és Deák Ferenc tér között Metrópótló Autóbuszokat járat a BKV Rt.

2000. november 18-án és 19-én pedig a Deák Ferenc téri kitérõt cserélik ki. Ez idõ alatt teljes üzemidõben a teljes vonalon Metrópótló Autóbuszok közlekednek az alábbiak szerint:
Metrópótló 1.(szombat)
Metrópótló 1.(vasárnap)
Metrópótló 2.
Menetidõ Megállóhelyek Menetidõ Menetidõ Megállóhelyek Menetidõ
0 Örs vezér tere 30 0 Moszkva tér 22
2 Pillangó utca 28 5 Batthyány tér 18
5 Népstadion - 8 Margit-híd, budai hídfõ 14
6 Népstadion (Ifjúság útja) 24 14 Kossuth Lajos tér 8
10 Baross tér, Keleti pu. 20 17 Deák Ferenc tér 4
12 Blaha Lujza tér 18 19 Astoria 0
15 Astoria 15
17 Ferenciek tere 13
26 Déli pályaudvar 4
30 Moszkva tér 0
A vonal viszonylag gyors megtételéhez ajánlatos a Metrópótló 1-est választani, de ez a viszonylat NEM érinti a Deák Ferenc tér, Kossuth Lajos tér, Batthyány tér állomásokat. A felsorolt állomásokat a Metrópótló 2-sel érheted el végigbóklászva a belváros szûk utcáiban, melyre Astoria megállóhelyen biztosítanak átszállási lehetõséget. 
Az Észak-Déli Metróra a Metrópótló 1-es Ferenciek tere megállóhelyénél szállhatsz át. 

Vidéki, átutazó utasok figyelmébe ajánlom – ha ezt a MÁV Rt. is lehetõvé teszi menetrendjével – , hogy a Déli Pályaudvar és Keleti Pályaudvar közötti utazásra a szokásos 15 perc helyett 30 perccel számoljanak!
2000. október 30-
2000. november 25.
Budapest
SÍNCSISZOLÁSOK 
VÁROSSZERTE
Az õsz nem csak a fanyar köd és a hulló falevelek idõszaka, hanem a villamos üzemnél a síncsiszolások szezonja. Ilyenkor felmérik Budapest villamos-vágányhálózatának állapotát és ahol a sínkorona síkját megviselte a nyár (dilatációs egyenletlenségek), vagy – fõként a megállóhelyek és jelzõlámpák környékén – a jármûvezetõk „vasfoga” (kerékcsúszás, perdülés, homokrárakódás), ott egyszer-egyszer 20 óra után lezárják a villamosforgalmat az éj leple alatt és felettébb látványosan – egy speciális kétéltû jármû köszörûkorongjával – ezernyi szikrát szórva, mint egy óriási csillagszóró többszöri fogásvétellel kiköszörûlik az egyenetlenségeket.
E síncsiszolás ütemtervét, és az emiatt korlátozott villamosviszonylatok jegyzékét és azok pótlását az alábbiakban megosztom Veled.
2000. október 24.
Miskolc
AZ MVKRT ÚJ 
AUTÓBUSZVISZONYLATA
Az MVKRt. 2000. október 24-én új autóbuszviszonylatot indít 44-es jelzéssel a Centrum Áruház és a görömbölyi Cora Áruház között. A 44-esviszonylat Centrum Áruház végállomástól a Hejõcsabai Cementgyár megállóhelyig minden megállóhelyet érint, majd végállomásához, a Cora Áruházhoz ér. Ik.435-ös csuklós autóbuszt osztanak be e viszonylatra, menetrendjét  alább találod:
Hétfõtõl csütörtökig Péntek-szombat Vasárnap
2000. október 28-tól 
2000. november 5-ig
Budapest
TEMETÕI FORGALOM 
A BKV RT-NÉL
Mindenszentek és Halottak Napján a BKV Rt. a várhatóan megnövekvõ utasforgalom kiszolgálására az alábbi változásokat (járatsûrítéseket, rendkívüli viszonylatok üzemeltetését) tervezi a temetõket érintõ autóbusz- és villamosviszonylatain:
2000. október 28-án, 29-én, november 4-én és 5-én
Rendkívüli viszonylatokat indít: 8A, 30A, 38B, 58A, 68A, 95A. Az egyébként nem közlekedõ Keresztúr-busz is közlekedni fog.
Sûríti a 18, 30, 53, 60, 82, 82A, 95, 96, 130 -as autóbusz-, és a 28, 30, 37, 42, 52, 59-es villamosviszonylatát. 
2000. november 1-én
Rendkívüli viszonylatokat indít: 8A, 19A, 30A, 38B, 58A, 68A, 95A, 160. Az egyébként nem közlekedõ Keresztúr-busz és a 118-as is közlekedni fog.
Sûríti a 8, 18, 20, 30, 32, 36, 48, 51, 53, 59, 60, 69, 73, 82, 82A, 92, 95, 96, 96, 122, 130, 147, 177, 194 -es autóbusz-, és a 28, 30, 37, 42, 52, 59-es villamosviszonylatát. 

E viszonylatok konkrét menetrendjérõl, követési idõközeirõl külön, Halottak napi forgalmi rend címû oldalamon tájékoztatlak. Itt megleled nagyobb vidéki városaink rendívüli közlekedésének lebonyolításáról szóló elõjelzéseimet is.
Emlékezzünk szeretteinkre!
2000. október 15.
Budapest
FORGALOMKORLÁTOZÁSOK
VÁROSSZERTE
A Kacsóh Pongrác úti felüljáró felújítási munkálatai miatt 2000. október 15-tõl 2000. november 4-ig a 32-es autóbuszviszonylat terelt útvonalon közlekedik az alábbiak szerint:

Kõbánya, városközpont – Árpád-híd, metróállomás irányban:
... M3-as út – Felüljáró – Állatkerti út – Dózsa György út – Vágány utca – Szent László út – Kis gömb utca – Reitter Ferenc utca ...
Kõbánya, városközpont – Árpád-híd, metróállomás irányban:
... Reitter Ferenc utca – Mór utca – Szent László út – Vágány utca – Dózsa György út – Hõsök tere – Állatkerti út – Felüljáró – M3-as út – ...
A gyors 32-es autóbuszviszonylatát megrövidíti a BKV Rt., 2000. október 16-tól Kõbánya, városközponttól csak a Kacsóh Pongrác út megállóhelyig közlekedteti. 

Az 1-es, 1A villamos leendõ Népliget állomásának építése miatt 2000. október 15-én üzemkezdettõl várhatóan az 1-es villamos új szakaszának decemberi átadásáig (a 23-as villamos teljes megszûnéséig) a 23-as villamos csekélyke vonala tovább rövidül. A végállomásai ezentúl: Ferenc körút és Ferencváros, MÁV-állomás. A jármûvek visszafogását Ferencváros kocsiszín kiágazásán oldják meg, a mûszaki okok miatt félreállított kocsikat pedig egyenesen a kocsiszínbe irányítják.
Ütemes menetrendjében változás nem áll be, a kimaradó Gyáli út és Népliget, Metróállomás megállóhelyeket a változatlan menetrendû, torlódások miatt bizonytalanul közlekedõ 103-as autóbusz látja el, vagy ajánlott a fix menetidejû gyaloglás. 
2000. október 10-tõl
2000. október 13-ig
Budapest
VÁGÁNYZÁR A FOGASKEREKÛ 
VASÚTON
!!! JAVÍTOTT !!!

2000. október 10-tõl 13-ig felújítják a budapesti Fogaskerekû Vasút svábhegyi közúti átjáróját. Ezért ezen idõszakban a Fogaskerekû Vasút vonatai csak Városmajor végállomás és Svábhegy állomás között közlekednek az eredeti, munkanapi menetrend (20perces) szerint. 

A fennmaradó szakaszon, Svábhegy és Széchenyi-hegy végállomás között Fogaspótló autóbusz közlekedik hasonlóan a Fogaskerekûhöz napközben 20 percenként, 21 óra után ~40 percenként egy darab Ik.415-ös autóbusszal, melyet a Budai Autóbusz Üzemigazgatóság Kelenföld Telephelye biztosít. 
Az ideiglenes menetrendet ITT találod.
2000. szeptember 23-tól
2000. október 23-ig
Budapest–Ráckeve
VÁGÁNYZÁRAK SOROZATA A RÁCKEVEI HÉV VONALÁN

2000. szeptemberében és októberében a BKV Rt. pályafelújítási munkákat végez a Ráckevei HÉV vonalán az alábbi ütemterv szerint:
Dátum
A forgalomkorlátozás leírása
2000.09.23-tól
2000.09.24-ig
Pesterzsébet-felsõ és Torontál utca mh. között pályafelújítás miatt TELJES vágányzár. 
Ezért 2000.09.23-án üzemkezdettõl 2000.09.24-én üzemzárásig Vágóhíd vá. és Torontál utca között pótlóbuszok közlekednek.
A HÉV vonatokra módosított hétvégi menetrend érvényes, valamennyi vonat az eredeti menetrendhez képest 5 perccel késõbbközlekedik Torontál utca és Dunaharaszti /Tököl /Ráckeve végállomások között.
2000.09.25-tõl
2000.09.29-ig
Pesterzsébet-felsõ és Soroksár, Hõsök tere között egy vágányon közlekednek a vonatok.
A HÉV vonatok ideiglenes menetrend szerint közlekednek, melyet kérlek, olvass el figyelmesen! Késések, eltérések  elõfordulhatnak!
2000.10.02-tõl
2000.10.15-ig
A hidak szigetelésének felújítása miatt 2000.10.02-án üzemkezdettõl 2000.10.15-én üzemzárásig Dunaharaszti-külsõ és Szigetszentmiklós-Gyártelep állomások között a vonatok csak egy vágányon közlekednek egy MÁSIK ideiglenes menetrend szerint. 
2000.10.20-án,9:00 órától
2000.10.23-ig
Pályafelújítás miatt a vonatok Ráckeve végállomás és Szigetszentmárton között nem közlekednek, helyettük pótlóbuszokkal utazhatsz.
A HÉV vonatok Vágóhíd – Dunaharaszti – Tököl – Szigetszentmárton állomások között a rendes, hétvégi menetrend szerint közlekednek.
Bonyolult az élet még a HÉV-nél is...
2000. szeptember 4.
Budapest
A 75-ÖS TROLIBUSZPÓTLÓ
VISZONYLAT ÜZEMELTETÉSE
2000. szeptember 4-tõl a Volánbusz Rt. jármûvei veszik át a BKV Rt. megbízásából a 75-ös trolibuszpótló viszonylatot. Hasonlóan a negyedik éve tartó „hagyományokhoz” ezeken a sárga jármûveken is a BKV Rt. díjszabása érvényes.
2000. szeptember 2.
Budapest
EXPO-JÁRAT
EXPO-JÁRAT néven közlekedik 2000. szeptember 2-tõl a BKV Rt. 100-as autóbuszviszonylata. Sem a viszonylat jármûparkjában, sem pedig a díjszabásában ez változást nem jelent. Az Expo-járat NEM  viszonylat!
2000. szeptember 9.
Budapest, Hûvösvölgy
NOSZTALGIASZOLGÁLAT A GYERMEKVASÚTON

A MÁV Rt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút idén is megrendezi ötödik alkalommal a szokásos Nosztalgia-szolgálatot. 2000. szeptember 9-én egy napig újra Úttörõvasúttá válik a Gyermekvasút, és szeretettel meghívja veterán pajtásait egy remek hangulatú szolgálatra és egy óriási bulira vasárnap reggelig. Korhatár nincs, egyedüli feltétel a szolgálat ellátására az úttörõvasutas múlt. 
A vonatok rendkívüli menetrend szerint fognak közlekedni és útközben a Gyermekvasút Zenekara muzsikál. 
Ha voltál úttörõvasutas és kedvet kaptál egy hatalmas bulihoz, még nem késtél le, a szolgálatra jelentkezni a gyvasut@gyermekvasut.hu emilcímen jelentkezhetsz, bõvebb felvilágosítást pedig a www.gyermekvasut.hu honlapon kaphatsz. 
Jelentkezési határidõ: 2000. szeptember 3.
2000. szeptember 4.
Budapest
AUTÓBUSZ- ÉS VILLAMOSVISZONYLAT MÓDOSÍTÁSOK
A BKV Rt. 2000. szeptember 4-tõl módosítja a 80-as és 180-as autóbusz, illetve a 62-es villamosviszonylatát. 
A 180-as autóbuszviszonylatot összevonja a Rákoskeresztúr, Városközponti szolgálati járatával és körforgalmi jellegét elhagyva új végállomásaként a Cinkota Autóbuszgarázs szolgál. Ezzel egyidõben a 80-as autóbuszok Rákosligeti vonalrészét elhagyja.
A 62-es villamosviszonylatát két részre osztja kihasználva az újonnan épült Nagy lajos király útjáról Erzsébet királyné útjára jobbra (a Mexikói út felé) deltavágányt.
Egyrészrõl marad a 62-es villamos eredeti útvonalán, ritkább (10-15 perces) követési idõközzel, másrészrõl új viszonylatot indít 63-as számmal Örs vezér tere - Mexikói út között szintén 10-15 perces követési idõközzel. Ez az „új” viszonylat valószínüleg csak az Örs vezér tereén átvezetõ vágány átadásáig él majd. Ez a változás a 69-es villamos, és a 67V villamospótló viszonylatok vonalvezetését nem befolyásolja. 
2000. augusztus 28.
Budapest
ÚJ AUTÓBUSZ-VISZONYLAT
A BKV Rt. új expressz-viszonylatot indít 2000. augusztus 28-tól Alacskai lakótelep (82A) és Népliget, Metróállomás között Alacska-busz néven. A viszonylatot Délpest garázs üzemelteti majd Óbudáról átcsoportosított Ik.415-ös autóbuszokkal. 
2000. augusztus 20.
Budapest
TÛZIJÁTÉK ÉS ANNAK FORGALMI KIHATÁSAI
A megszokottól eltérõen idén Szent István napján új helyen, a Margit-híd lábainál kerül sor a tûizjátékra. Ezért az ilyenkor alkalmazott forgalom-korlátozásoktól is jelentõsen eltér a BKV Rt. 
Egy kis ízelítõ: Nem közlekedik: 17 óra után a 17-es, 19-es villamos, a 70-es, 78-as trolibusz, Útvonalkorlátozás alá esik a 7-es buszcsalád, a 6-os, 60-as és 86-os pedig Óbudától csak Zsigmond térig közlekedik. Három napon át csak Közvágóhíd és Boráráos tér között közlekedik a 2-es villamos, valamint 20-án este – illetve 21-re virradóan – éjjel 1 óráig a 2-es és 3-as metró. 
Bõvebb tájékoztatással késõbbiekben szolgálok.
2000. augusztus 1.
Budapest
MEGNYITÓ ÜNNEPÉLY
A lõrinci villamos 100. évfordulójának tiszteletére ünnepséget rendez a BKV Rt. és Pestszentlõrinc Önkormányzata. Ennek keretében kigördül a Fõváros új nosztalgiavillamosa, mely a 14:00-kor tartandó Határ úti ünnepség után – a korlátozott befogadóképessége miatt csak – a meghívott vendégekkel az 50-es villamos Városháza megállóhelyéig közlekedik. A nyár folyamán tervezik a nosztalgia-villamos menetrendszerû közlekedtetését is.
2000. augusztus 1.
Budapest
ÚJ MÁRKAVÉDJEGYES AUTÓBUSZVISZONYLAT
A 93 gyors autóbuszviszonylat 2000. augusztus 1-tõl márkavédjegyes lesz. Legfõbb szembetûnõ változás az, hogy az „öreg” helyett  veszik át a közlekedést, amelyek Belváros garázs megszüntetésével és a jármûpark átszervezésével szabadultak fel. Így csekély mértékben ugan, de nõ a Ferihegyi Repülõtér tömegközlekedési kiszolgálásának színvonala. Ezeket az autóbuszokat Délpest garázs üzemelteti. 
A lap tetejére
Ugrás a Megtörtént eseményekre
Vissza
Visza a CÍMLAPOMRA