2017. JANUÁR 12.
MISKOLC KT8D5 VILLAMOSAI
MISKOLC, MAGYARORSZÁG

Miskolc ČKD KT8D5 villamosai
A kilencvenes évek elejére halaszthatatlanná vált Miskolc FVV csuklós villamos járműparkjának részleges cseréje. Kitűnő lehetőségként kínálkozott Kassa városának elhamarkodott villamos beszerzése. A cseh ČKD járműgyár akkor legkorszerűbb KT8D5 típusú háromrészes csuklós villamosaiból ugyanis még a nyolcvanas évek végén oly nagy mennyiségben vásároltak, amely a kilencvenes évek visszaeséséhez már soknak bizonyult. Az utolsó járművüket már állományba sem vették, a próbafutásai után 1990-ben Miskolc vágányain jelent meg. Kisvártatva 9 alig használt, 1989-es évjáratú társa követte (200, 201...209), kiváltva ezzel először a 2-es, majd a pályafelújítás után az 1-es vonal „bengálijainak” zömét. 
1996-ban a Most-Litvínovi (Csehország) villamosüzemben feleslegessé vált 8 db, 1986-os évjáratú jármű érkezett, amelyek folytatólagosan a 210...217-es pályaszámot kapták. 
A 210 és 211-es kivételével 1999 és 2003 között valamennyi járművet az egységes miskolci arculatra fényezték (sárga-kék-zöld) és megkezdték a hajtásrendszer kismértékű korszerűsítését. A 2010-ben megindult „Zöld Nyíl” villamosfelújítási projekt keretén belül a kiváltásuk már megtörtént, napjainkban már ritka látvány Miskolcon a KT8-as. A feleslegessé vált járművek értékesítése megkezdődött, hét példány korszerűsítést követően Prágában folytatja pályafutását.