A Fogaskerekû Vasút jármûparkja 1874-tõl napjainkig
1874-tõl 1929-ig a Fogaskerekû Vasút gõzvontatással üzemelt. A jármûpark gõzmozdonyokból, személykocsikból és teherkocsikból állt. Ezeket megtekintheti az alábbi táblázatokban részletesen.
A gõzüzem jármûparkja

Gõzmozdonyok
Állományba vétel Pályaszám Állományból törlés Megjegyzés
1874.06.19 1 1929.08.02  
1874.06.19 2 1929.08.02  
1874.07.07 3 1929.08.02 1918-ban elhasználódás miatt leállítva
1875.08.27 4 1929.08.02 Vízszintes kazán, hegyoldali kémény
1917.06.21 14 1932. A mozdony 200-es emelkedõre készült, döntött kazánnal, hegyoldali kéménnyel 1874-ben. 
A megnövekedett utas- és áruforgalom miatt a Vasút 1875-ben döntött egy újabb gõzmozdony beszerzésérõl. Ez a 4-es pályaszámot kapta, merõben eltért az korábbiaktól, kéményével hegyoldalnak nézett. 1918-ban elhasználódás (??) miatt a 3-as pályaszámú gõzmozdonyt kivonták a forgalomból, helyette a akorábban Rigi-bahnnál szolgált, 1874-es évjáratú 14-es pályaszámú mozdonyt vásárolták meg. Ez a mozdony 200-es pályára készült, ezért kazánja erõsen döntött, hegyoldali volt. Vonóereje és jó mûszaki állapota miatt kedvelte a vasútüzem. 
A gõzmozdonyokat kivonásuk után Fodor Miklós Mûszaki Vállalatának adták el. 
Személykocsik
Állományba vétel Pályaszám Késõbbi pályaszám Állományból törlés További sorsa, átszámozás Megjegyzés
1874.06.19 1 70 1968. 1955-ben põrekocsivá alakítva  
1874.06.19 2 50 1973.03.22 1955-ben átszámozva Jelenleg nosztalgia pótkocsiként üzemel
1874.06.19 3 51 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 4 71 1965. 1924-ben põrekocsivá alakítva, 1955-ben 71-re számozva  
1875.08.27 5 72   1924-ben põrekocsivá alakítva, 1955-ben 71-re számozva Jelenleg põrekocsiként üzemel
1874.06.19 6 52 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 7 53 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 8 54 1973.02.03 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 9 73 1989. 1937-tõl közúti jármûvek szállítására alkalmas põrekocsi  
1875.08.27 10 55 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 11 56 1973.02.03 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 12 57 1972.04.01 1949-ben acélvázasítva, 1955-ben átszámozva  
A személykocsikat a villamosítás után nem selejtezték, a villamos mozdonyból és Rowan-rendszerû pótkocsiból álló szerelvényt egészítették ki velük nagy utazási igény esetén. A felsõvezeték közelsége miatt a fékezõbódékat megszüntették, a kocsik elejére helyezték át, valamennyit zárt kocsivá alakították és átrendezték belsõ terüket. 1955-ben új pályaszámokat is kaptak, melyeket 1973-as kivonásukig viseltek.
A 12-es (késõbb 57-es) személykocsit a Rowan pótkocsik külleme alapján (és a villamos-acélvázasítási törekvés szellemében) kísérletképpen acélvázasították, üléseit mûbõr huzatuvá cserélték. Ezzel hagyományt nem teremtettek, a többi kocsi megmaradt a hagyományos küllemmel és berendezéssel. 1973-ban ezek a személykocsik 98, illetve 99 éves korukban hagyták abba a személyszállítást. 

Teherkocsik
Állományba vétel Korábbi pályaszám Késõbbi pályaszám Állományból törlés További sorsa, átszámozás Megjegyzés
1874.06.19 13 74 ??? Alacsony oldalfalú teherkocsi, 1875-ig pályaszáma: 5. 1955-ben 74-re számozva
1874.06.19 14 76 ??? Alacsony oldalfalú teherkocsi, 1875-ig pályaszáma: 10. 1955-ben 76-ra számozva
1874.06.19 1 70 1968. 1955-ben põrekocsivá alakítva Az 1-es psz.-ú személykocsiból átalakítva
1874.06.19 4 71 1965. 1924-ben põrekocsivá alakítva, 1955-ben 71-re számozva Az 4-es psz.-ú személykocsiból átalakítva
1875.08.27 5 72   1924-ben põrekocsivá alakítva, 1955-ben 71-re számozva Az 5-ös psz.-ú személykocsiból átalakítva
1874.06.19 9 73 1993. 1937-tõl közúti jármûvek szállítására alkalmas põrekocsi Az 9-es psz.-ú személykocsiból átalakítva
1925. 21 75   Sínautó volt, felsõvezeték szerelõ tornyos sínautóvá alakították, 1959-ben motorját kiszerelték.  
??? 22 77 ???   Poggyász és síléc szállító jármû

Sínautó
Állományba vétel Pályaszám Késõbbi pályaszám Állományból törlés További sorsa, átszámozás Megjegyzés
1925. 21 75   Felsõvezeték szerelõ tornyos sínautóvá alakították, 1959-ben motorját kiszerelték.  
1925-ben a BSzKRt. épített egy benzin-motoros sínautót, melyet a vasútüzem a kisebb forgalmú idõszakokban közlekedtetet, így megtakarítva a gõzmozdony felfûtését. Ezt a sínautót meghagyták a villamos üzem idejére is, személyszállítást a negyvenes évekig végzett. Ezután felsõvezeték karbantartó tornyos sínautóvá alakították át, majd 1959-ben motorját kiszerelték, ettõl kezdve önjárásra képtelen. 1955-ben számozták át 75-ös pályaszámúra, a mai napig is ezt a pályaszámot viseli. 
Az elsõ villamosüzem jármûparkja
Állományba vétel (MTR vizsga) Pályaszám Állományból törlés Megjegyzés
Villamos mozdony Rowan pótkocsi
1929.03.25 30 40 1974.11.01 adatlap
Múzeális célokra jelenleg is fenntartva
1929.03.25 31 41 1973.03.22  
1929.06.05 32 42 1973.09.07  
1929.06.05 33 43 1973.05.29  
1929.06.07 34 44 1973.02.03  
1929.06.07 35 45 1973.05.29  
1929.06.17 36 46 1972.04.01  
1929.06.17 37 47 1973.07.04  
1926-ban merült fel elõször a Fogaskerekû Vasút villamosítása. E gondolatot 1929-ben tett követe, és ennek keretében felfrissítették a jármûparkot is. Nyolc villamos mozdony, s hozzájuk kapcsolódó egytengelyû, Rowan-rendszerû pótkocsiból állt a friss jármûpark. A gõzüzem alatt közlekedõ személykocsikat meghagyták, nagyobb utazási igény esetén a Rowan-rendszerû pótkocsi hegyoldali végéhez kapcsolták. E kocsikat az idõk folyamán átalakították. Véglegesen 1973-ban vonták ki õket a forgalomból az elsõ villamos-jármûvekkel együtt.

A gõzüzemtõl örökölt favázas személykocsik
Állományba vétel Pályaszám 1955-tõl Korábbi pályaszám Állományból törlés További sorsa, átszámozás Megjegyzés
1874.06.19 50 2 1973.03.22 1955-ben átszámozva Jelenleg nosztalgia pótkocsiként üzemel
1874.06.19 51 3 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 52 6 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 53 7 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 54 8 1973.02.03 1955-ben átszámozva  
1875.08.27 55 10 1973.03.22 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 56 11 1973.02.03 1955-ben átszámozva  
1874.06.19 57 12 1972.04.01 1949-ben acélvázasítva, 1955-ben átszámozva  
A jelenlegi jármûpark
Állományba vétel
(MTR vizsga)
Pályaszám Megjegyzés
Motorkocsi Pótkocsi
1973.08.09 51 61 adatlap
1973.08.10 52 62 adatlap
1973.08.09 53 63 adatlap
1973.08.11 54 64 adatlap
1973.08.10 55 65 adatlap
1973.08.09 56 66 adatlap
1973.08.14 57 67 adatlap
Az elhasználódott, 44 esztendõs jármûparkot és pályát 1973-ban teljesen felújították, új jármûveket szereztek be. Ezen új jármûvek sajnos visszatáplálásra alkalmatlanok, a korábbi üzemi feszültségtõl eltérõen 600 V helyett 1500V egyenfeszültséggel üzemelnek. Az új szerelvények egy völgyoldali motorkocsiból és egy hegyoldali vezérlõ pótkocsiból állnak. Ennek köszönhetõen személyzetigénye egyre fõre csökkent.