BLOG.HBWEB.HU
2009. augusztus 25.
1874. Keserédes szám. Ez a szám mit mondhat nekünk? Nekem elsősorban
azt az áldott esztendőt, amikor Fővárosunkban átadták a ma is éldegélő,
a holnapok szépreményű hegyivasútját a Fogaskerekűt. Egy nagyszerű
svájci vasútépítő mérnök, aki hátrahagyva szülőhazáját beleszeretett
a mi Hazánkba. Látott benne fantáziát és tett is érte, hogy a budai
hegyvidék felvirágozzon.
1874. Idén, augusztus végén ha meghalljuk e számot, fájdalmasan beleremegünk.
Napvilágra került ugyanis egy előkészítés alatt álló koncepció,
amely tovább csonkolná a magyar közforgalmú vasúti hálózatot. Még
nem alvadt meg a vér a csonkokon, még vérzik Recsk, Kalocsa, Szany,
Békés, Solt és Romhány, de készül már a hóhér, élezik a bárdot.
1874 kilométer.
1874 kilométer múlt század, szándékos leépítés, szándékos szint
alatt tartás, szándékos ellehetetlenítés, mindez az adófizetők verítékéből,
aranyáron. Azt mondják, gazdaságtalan. Valóban, hisz azzá tették.
Felbecsülni is nehéz, hogy az elmúlt két évtizedben hányan váltak
arcátlanul gazdaggá eme 1874 kilométer fenntartásának hiányából,
a térségek nyomorából. És most készülnek megadni a kegyelemdöfést.
Civilek tiltakozása, kérése, követelése ellenére.
Természetesen most cáfolnak és tiltakoznak. Ahogy 2006 végén, 2007
elején is tették. És akkor sem voltak szívbajosak. Kérdem én: most
van fény az alagút végén?
Szilvásvárad, Cuha-völgy, Makó, Baja, Tiszalök, az összes MÁV-kezelésű
kisvasút, Komló, Pécsvárad, stb...
Győznek-e
az EU-s irányelvek: pl. térségi, regionális vasutak, helyi érdekű
közlekedési társaságok? Ha meg is alakulhatnak, nem fojtják-e meg
őket már a köldökzsinórral?
1874. A Fogas születése. Ugye decemberben is csak ez fog róla eszünkbe
jutni...?
A
kékkel szedett „csíkokért” fáj már a szív...
Almásfüzitő – Esztergom-Kertváros 37,4 km // Győrszabadhegy
– Veszprém 72,8 km // Csorna – Hegyeshalom 38,4 km // Körmend –
Zalalövő 22,8 km // Zalaegerszeg – Rédics 48,7 km // Kaposvár –
Siófok 99,8 // Balatonmáriafürdõi elágazás (Balatonszentgyörgy)–
Somogyszob 52,8 km // Somogyszob – Nagyatád 8,2 km // (Székesfehérvár)
- Börgönd – Sárbogárd 29,4 km // Godisa – Komló 18,7 km // Pécs
– Pécsvárad 22,5 km // Mohács – Villány 24,3 km // Balassagyarmat
– Nógrádszakál 28,1 km // Újszász – Gyöngyös 73,8 km // Eger
– Putnok 76,2 km // Abaújszántó – Hidasnémeti 29,9 km // Kál-Kápolna
– Kisújszállás 73,3 km // Karcag – Tiszafüred 44,4 km // Sáránd
– Létavértes 20,1 km // Mátészalka – Záhony 56,5 km // Csenger
– Kocsord alsó 25,3 km // Ágerdőmajor – Mátészalka 23 km // Ohat-Pusztakócs
– Görögszállás 82,5 km // Kétegyháza – Mezőhegyes 39,7 km //
Mezőhegyes – Újszeged 66 km // Mezőtúr – Battonya 114,3 km // Kisszénás
– Kondoros 5,7 km // Körösnagyharsány – Gyoma 83,8 km // Vésztõ
– Kötegyán 28,2 km // Püspökladány – Szeghalom 46,1 km // Hódmezõvásárhely
– Makói elágazás 31,0 km // Szeged-Rendező – Röszke oh. 13,3 km
// Lajosmizse – Kecskemét 24,4 km // Lakitelek – Kiskunfélegyháza
25,4 km // Lakitelek – Kunszentmártoni elágazás 27,3 km // Kiskunfélegyháza
– Orosháza 79,0 km,
Bátaszék
– Baja 19,4 km // Baja – Kiskunhalas 76,4 km // Nyíregyháza átrakó
– Balsa-Tiszapart 38,6 km // Herminatanya – Dombrád 27,9 km // Központi
fõmajor – Somogyszentpál 8,1 km // Balatonfenyves GV. – Táska 13,1
km // Kecskemét KK – Kiskőrös KK 53,1 km // Törökfái – Kiskunmajsa
KK 44,2 km.
BLOG
CÍMLAP »
|